Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS331 | Sosyal Biliş ve Algı | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DALMIŞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
• Bilişin İkili Modeli • Dikkat ve Kodlama • Bellekte Temsil • Sosyal Bilişte Benlik • Atıf Süreçler • Kestirme Yollar ve Yanlılıklar • Sosyal Çıkarım • Tutumların Bilişsel Yapısı • Tutumların Bilişsel Süreçleri • Kalıp yargılar • Önyargılar • Biliş ve Duygu • Davranış ve Duygu
Dersin Amacı
Bu derste bilişsel süreçlerin özellikle bireyler-arası ilişkilerde, grup dinamiklerinde ve tutum geliştirmedeki rolü tartışılacaktır. Bu bağlamda, sosyal biliş, sosyal bellek, sosyal yordama, izlenim oluşturma, yükleme, yükleme yanlılıkları, bilgi işleme ve yanlılıkları, önyargı ve ayrımcılığın oluşumu, grup içi ve gruplar arası ilişkilerin bilişsel temellerine odaklanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilişin İkili Modeli |
2 | Dikkat ve Kodlama |
3 | Bellekte Temsil |
4 | Sosyal Bilişde Benlik |
5 | Atıf Süreçler |
6 | Kestirme Yollar ve Yanlılıklar |
7 | Ara sınav |
8 | Sosyal Çıkarım |
9 | Tutumların Bilişsel Yapısı |
10 | Tutumların Bilişsel Süreçleri |
11 | Kalıp yargılar |
12 | Önyargılar |
13 | Biliş ve Duygu |
14 | Davranış ve Duygu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Fiske, S. T. ve Taylor, S. E. (1991). Social Cognition. McGraw-Hill: USA Sakallı, N. (2010). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler? İmge Kitapevi: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |