İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSS242 Psikodrama 2 Bahar 4 3+0+0 3 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Psikoterapi, eğitilmiş bir uzmanın danışanla kurduğu profesyonel bir ilişki yolu ile duygusal yapıya ait problemlerde Psikoterapiler hizmet verilen kişi sayısına göre 3 ana başlıkta toplanabilir Grup terapilerin Psikodramanın insandaki üç temel özelliğe
Dersin Amacı
Psikodrama dersi; kuram, uygulama ve projeler yoluyla psikoloji bölümü öğrencilerine psikodramanın kullanımını içselleştirmelerini amaçlamaktadır. Dersler tartışmalar ve çeşitli psikodrama etkinliklerine aktif katılımı içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Psikodrama Grup Psikoterapisi Kuram, Yöntem ve Tarihçeye Kısa Bir Bakış
2 Psikodramanın oturum aşamaları
3 Psikodramada yardımcı teknikler
4 Çocuk Psikodraması Oyunlarıyla Temel Teknik ve Temel Stratejiler
5 Psikodramada ısınma oyunları -Başlangıç Aşaması ve Tanışma Olayları -Kohezyon Yaratma ve Güvene İlişkin Olaylar
6 Psikodramada ısınma oyunları -Empati İletişim Ve Sosyometrik Seçimlere İlişkin Oyunlar
7 Ara Sınav
8 Yaratıcılık Ve Spontaniteyi Artırmaya Yönelik Oyunlar
9 Psikodramada ısınma oyunları -Bireysel Oyunlar
10 Grup Dinamiklerine Yönelik Oyunlar
11 Psikodramada ısınma oyunları -Çocuk Psikodraması Oyunları
12 Psikodramada ısınma oyunları -Regresyon Dağıtıcı Oyunlar
13 Sosyodramatik Oyunlar
14 Süpervizyon Teknikleri
15 Sonlandırma Ve Geribildirim Oyunları Ve Kapanış
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. 3. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2003).
Anne-Baba Eğitimi- Yaratıcı Drama Yöntemi İle. Ankara: Nobel yayıncılık. Önder, A. (2010).
Drama ve İletişim Becerileri (Geliştirilmiş 2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Üstündağ, T. (2001).
Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, M. ve ark. (2006).
Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklı, H. (2011).
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0