Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSS242 | Psikodrama | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Psikoterapi, eğitilmiş bir uzmanın danışanla kurduğu profesyonel bir ilişki yolu ile duygusal yapıya ait problemlerde Psikoterapiler hizmet verilen kişi sayısına göre 3 ana başlıkta toplanabilir Grup terapilerin Psikodramanın insandaki üç temel özelliğe
Dersin Amacı
Psikodrama dersi; kuram, uygulama ve projeler yoluyla psikoloji bölümü öğrencilerine psikodramanın kullanımını içselleştirmelerini amaçlamaktadır. Dersler tartışmalar ve çeşitli psikodrama etkinliklerine aktif katılımı içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Psikodrama Grup Psikoterapisi Kuram, Yöntem ve Tarihçeye Kısa Bir Bakış |
| 2 | Psikodramanın oturum aşamaları |
| 3 | Psikodramada yardımcı teknikler |
| 4 | Çocuk Psikodraması Oyunlarıyla Temel Teknik ve Temel Stratejiler |
| 5 | Psikodramada ısınma oyunları -Başlangıç Aşaması ve Tanışma Olayları -Kohezyon Yaratma ve Güvene İlişkin Olaylar |
| 6 | Psikodramada ısınma oyunları -Empati İletişim Ve Sosyometrik Seçimlere İlişkin Oyunlar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Yaratıcılık Ve Spontaniteyi Artırmaya Yönelik Oyunlar |
| 9 | Psikodramada ısınma oyunları -Bireysel Oyunlar |
| 10 | Grup Dinamiklerine Yönelik Oyunlar |
| 11 | Psikodramada ısınma oyunları -Çocuk Psikodraması Oyunları |
| 12 | Psikodramada ısınma oyunları -Regresyon Dağıtıcı Oyunlar |
| 13 | Sosyodramatik Oyunlar |
| 14 | Süpervizyon Teknikleri |
| 15 | Sonlandırma Ve Geribildirim Oyunları Ve Kapanış |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. 3. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2003). |
| Anne-Baba Eğitimi- Yaratıcı Drama Yöntemi İle. Ankara: Nobel yayıncılık. Önder, A. (2010). | |
| Drama ve İletişim Becerileri (Geliştirilmiş 2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Üstündağ, T. (2001). | |
| Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, M. ve ark. (2006). | |
| Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklı, H. (2011). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
