Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS231 | Mesleki İngilizce | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okuma parçaları ve ilgili okuma ve kelime çalışmaları, dinlemek için diyaloglar, e-mail, rapor, telefon iletişimi örnek ve kalıpları
Dersin Amacı
Akademik bir disiplin olarak psikoloji ile ilgili kelimeler ve terimler öğrenmek. Bu kelimeleri ve terimleri iş hayatında kullanmak. Türkiye dışındaki bir üniversitede lisansüstü eğitim alabilecek seviyede mesleki dil becerisi kazanmak. İngilizce yazılmış akademik kaynakları tarayabilmek ve İngilizce makaleler yazabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışmak. Dersin hedeflerinden bahsetmek. |
2 | Psikoloji nedir? Önekler ve sonekler. Grafik nasıl hazırlanır? Ders dinlenirken nasıl not alınır? (6-7-8) |
3 | Psikolojinin dalları nelerdir? Psikoloji ile ilgili enformasyonu grafiklere dönüştürmek. (9-10-11) |
4 | Psikolojinin dalları nelerdir? Psikoloji kaç şekilde sınıflandırılabilir? Fonetik alfabeye giriş. İngilizce sözlükler nasıl kullanılır? (14-15-16) |
5 | ""Topic sentence"" nedir? Sözlüğe bakarak sözcüklerdeki vurgu nasıl bulunabilir? Psikolojinin iki temel yaklaşımı: Kişi odaklı yaklaşım ve işlem odaklı yaklaşım. (17-18-19) |
6 | Uygulamalı psikoloji nedir? Önekler ve sonekler. Bazı özel terimler. Mesleki psikoloji nedir? Hangi işlevleri sağlar? (22-23-24) |
7 | Kelime içindeki vurgu. Enformasyon kaynaklarını kullanmak. Araştırma bulgularını rapor etmek. Sunum yapmak. (25-26-27) |
8 | Vize sınavı! |
9 | Psikoloji ve bilgisayarlar. Bilgisayar jargonu. Kısaltmalar ve akronimler. Fiil ve isim yapma ekleri. Makale okumaya hazırlık. Konu geliştirmek. (30-31-32) |
10 | İnterneti etkili bir şekilde kullanmak. İnternet tarama sonuçlarını analiz etmek. Araştırma bulgularını raporlamak. (33-34-35) |
11 | Rüyalar ve kişilik. Eş anlamlı ve zıt anlamlı sözcükler. Trendleri tanımlamak. Ders organizasyonu nasıl yapılır? ""Signpost"" dili nedir? (38-39-40) |
12 | Not alma sembolleri. Kelime içindeki vurgular. Ders anlatma dili. Bir seminere etkili katkılar yapmak. (41-42-43) |
13 | Vygotsky ve Piaget: Dil ve düşünce. Cümleleri anlamı bozmadan değiştirmek. Uzun cümlelerdeki özne-fiil-objeyi tespit etmek. (46-47-48) |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | English for Psychology (ESAP). Jane Short. (Editor Terry Phillips). Garnet education. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |