İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSS212 Benlik Psikolojisi 2 Bahar 4 3+0+0 3 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Muhammed ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed ARIKAN C-128 [email protected] 7512
Dersin İçeriği
Benlik psikolojisine giriş Narsizme yeni bir bakış Benlik ve nesne kavramı Benlik ve nesne kavramı Psikolojik gelişme ve terapötik eylem Psikopatoloji ve benlik Psikopatoloji ve benlik Kliniksel süreç Öznelerarasılık Motivasyon sistemler teorisi Benlik psikolojisinin agresyona bakışı Benlik psikolojisinin psikanalitik teoriye katkısı
Dersin Amacı
Benliğinin farklı kuramsal çerçevede nasıl tanımlandığı; benlik ile ilgili ego, kişilik ve kimlik gibi kavramların tanımlanması ve benlik temelli geliştirilen yaklaşım ve süreçlerin (benlik saygısı, benlik karmaşası, benlik yeterliliği, benlik uyumsuzlukları, vb.) tartışılması dersin temel amacıdır. Benlik kavramı ağırlıklı bir şekilde psiko-dinamik, sosyal ve kültürel yaklaşımlar çerçevesinde incelenecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 3
P3 Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. 3
P12 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. P.1.3 1
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2 1
Ö4 Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. P.3.3 1
Ö5 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. P.12.1 1
Ö6 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. P.12.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Benlik psikolojisine giriş
2 Benlikle İlgili Teoriler 1
3 Benlikle İlgili Teoriler 2
4 Kendilik Kavramı ve Kohut'un Kendilik Psikolojisi
5 Kohut'un Kendilik Psikolojisi 2
6 Narsisizm ve Narsisistik Kendiliğin Özellikleri
7 Narsisistik Kendilik ve İnsanın Gerçek Sağlıklı Kendiliği
8 Ara sınav
9 Narsisistik Benliğin İnşası
10 Sağlıklı Benliğin İnşası
11 İçsel Narsisiszmin Dönüşümü 1
12 İçsel Narsisizmin Dönüşümü 2
13 Narsissizm ve Narsisistik Benliğin Dönüşümünün Tiyatral Canlandırılması
14 Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Buirski, P. ve Kottler, A. (2007 ). New Developments in Self Psychology. The Rowman & Littlefield Publishers: UK. Yardımcı Ders Kitapları: • Goldberg, A. (1991). The Evolution of Self Psychology. Analytic Press, NJ. • Carver, C. and Scheier, M. (2011). Perspectives on Personality. Pearson: UK.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 40 40
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P12
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 5 - - -
Ö2 Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. 4 - - -
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. - 3 - -
Ö4 Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. - - 3 -
Ö5 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. - - - 5
Ö6 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. - - - 5