Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSS201 | Kültürel Psikoloji | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
• Kültürel ve Kültürlerarası Psikoloji Kavramları • Kültürlerarası Psikolojide Nicel Araştırma Yöntemleri • Hafta Kültürlerarası Psikolojide Nicel Araştırma Yöntemleri • Hafta Hofstede'nin Kültür Boyutları: Bireycilik ve Toplulukçuluk • Hafta Hofstede'nin Kültür Boyutları: Güç Mesafesi • Hofstede'nin Kültür Boyutları: Belirsizliğe Tolerans • Hofstede'nin Kültür Boyutları: Erkeksilik ve Kadınsılık • İletişim ve kültür • İletişim ve kültür • Kişilerarası İlişkiler ve Kültür • Kültürel Çalışma Örnekleri • Kültürlerarası Çalışma Örnekleri
Dersin Amacı
Bu derste ilk etapta kültürün tanımı, sınıflandırılması ve ölçülmesi konusu psikoloji ve genel sosyal bilimler bağlamında ortaya konulacaktır. Kültür temelli farklı psikolojik yaklaşımlar (kültürlerarası, kültürel ve yerel psikoloji) karşılaştırmaları olarak tartışılacaktır. Bu temel üzerine farklı alanlarda (sosyal, gelişim, klinik vb.) yaygın psikolojik yaklaşım ve araştırma bulguları kültürel çerçevede değerlendirilecek ve ülkemizdeki yaygın psikolojik uygulamaların niteliği tartışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kültürel ve Kültürlerarası Psikoloji Kavramları |
2 | Kültürlerarası Psikolojide Nicel Araştırma Yöntemleri |
3 | Kültürlerarası Psikolojide Nitel Araştırma Yöntemleri |
4 | Hofstede`nin Kültür Boyutları: Bireycilik ve Toplulukçuluk |
5 | Hofstede`nin Kültür Boyutları: Güç Mesafesi |
6 | Hofstede`nin Kültür Boyutları: Belirsizliğe Tolerans |
7 | Ara sınav |
8 | Hofstede`nin Kültür Boyutları: Erkeksilik ve Kadınsılık |
9 | İletişim ve kültür |
10 | İletişim ve kültür |
11 | Kişilerarası İlişkiler ve Kültür |
12 | Kültürel Çalışma Örnekleri |
13 | Kültürlerarası Çalışma Örnekleri |
14 | Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Rathner, C. (2006). Kültürel Psikoloji, Kültürlerarası Psikoloji, Yerel Psikoloji (Çev: İçellioğlu, S.). İstanbul: İKÜ Kağıtçıbaşı, Ç. (2017). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |