Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSK401 | Bitirme Projesi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Konunun araştırılması Konunun araştırılması Süpervizyon Literatür yazımı Literatür yazımı Literatür yazımı Süpervizyon Yöntem yazımı Yöntem yazımı Uygulama Uygulama Tartışma ve sonuç yazımı Tartışma ve sonuç yazımı Değerlendirme
Dersin Amacı
Bu ders, bağımsız bilimsel araştırma yürütmek isteyen ve bu yöndeki akademik becerilerini geliştirmek isteyen öğrencilere yönelik hazırlanan bir uygulamadır. Öğrencilerin lisans eğitim ve öğretimi boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulamaya yönelik olarak bir öğretim elemanı gözetiminde tez hazırlaması gerekmektedir. Psikolojideki araştırma yöntemleri hakkında yeterli bilgiyle donanmış olan öğrenciler seçtikleri konular üzerine varsayım geliştirip, kurdukları desenler doğrultusunda niteliksel ya da deneysel çalışmalar yapması hedeflenmektedir. Dersin ilk döneminde öğrencinin bilimsel araştırma önerisi hazırlamak ve veri toplama aşamasına geçmesi gerekmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
P4 | Psikoloji alanında yapılan bilimsel çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri ve istatistiksel analiz becerilerine sahiptir. Alandaki ilgili istatistik programlarını (SPSS, AMOS, LİSREL vb.) kullanımına hakimdir. | 3 |
P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 3 |
P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 3 |
P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | P.1.2 | 6 |
Ö2 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | P.1.4 | 6 |
Ö3 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | P.2.1 | 6 |
Ö4 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | P.2.3 | 6 |
Ö5 | Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. | P.2.5 | 6 |
Ö6 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | P.3.1 | 6 |
Ö7 | Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. | P.3.2 | 6 |
Ö8 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | P.4.1 | 6 |
Ö9 | İstatistiksel analizler için ilgili yazılımları (SPSS, AMOS, LİSREL, vb.) kullanma yeteneğine sahiptir. | P.4.2 | 6 |
Ö10 | Araştırma verilerini istatistiksel olarak analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir. | P.4.3 | 6 |
Ö11 | İstatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | P.4.4 | 6 |
Ö12 | Kullanılan araştırma tekniklerinin ve istatistiksel analizlerin etkinliğini değerlendirir ve sonuçları alanın gereksinimlerine göre eleştirir. | P.4.6 | 6 |
Ö13 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. | P.5.1 | 6 |
Ö14 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.5.3 | 6 |
Ö15 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | P.6.2 | 6 |
Ö16 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | P.12.5 | 6 |
Ö17 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.12.7 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Konunun araştırılması |
2 | Konunun araştırılması |
3 | Süpervizyon |
4 | Literatür yazımı |
5 | Literatür yazımı |
6 | Literatür yazımı |
7 | Süpervizyon |
8 | Yöntem yazımı |
9 | Yöntem yazımı |
10 | Uygulama |
11 | Uygulama |
12 | Tartışma ve sonuç yazımı |
13 | Tartışma ve sonuç yazımı |
14 | Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Altunisik, R., Coşkun, R., Yıldrım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. SPSS Uygulamalı. Sakarya Kitabevi: Ankara. Yardımcı ders kitabı: Bryman, A. (2004). Social Research Methods. OUP Oxford: UK. Publication Manual of the American Psychological Association (6th Edition). APA: DC. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | 2 | 90 (%) |
Sunum | 1 | 10 (%) |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 14 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö5 | Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö6 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö7 | Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö8 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö9 | İstatistiksel analizler için ilgili yazılımları (SPSS, AMOS, LİSREL, vb.) kullanma yeteneğine sahiptir. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö10 | Araştırma verilerini istatistiksel olarak analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö11 | İstatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö12 | Kullanılan araştırma tekniklerinin ve istatistiksel analizlerin etkinliğini değerlendirir ve sonuçları alanın gereksinimlerine göre eleştirir. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö13 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö14 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö15 | Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö16 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | 3 |
Ö17 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | - | - | - | - | - | 3 |