İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSK321 Deneysel Psikoloji 3 Güz 5 3+0+0 3 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Deneysel psikolojinin kısa tarihçesi Araştırma teknikleri:Gözlem ,Deney ve Korelasyon Psikoloji araştırmalarında etik kurallar Psikofizik Algı Dikkat ve Tepki Süresi Koşullama ve Öğrenme Hatırlama ve Unutma Düşünme Ve Problem Çözme Bireysel Farklar ve Gelişim Sosyal ve Çevre Psikoljisi İnsan Etkenleri Deneyi raporlama ve sonuçların aktarılması
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere deneysel bir araştırmanın nasıl tasarlanacağını, hipotez oluşturmyaı, ve bir deney deseni oluşturacak şekilde psikolojik değişkenleri deneye uygun hale getirip sonuçları yazılı rapor hazırlamak ve sunmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 3
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 3
P6 Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. P.1.2 1
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. P.2.1 3
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2 1,3
Ö4 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. P.2.3 1,3
Ö5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. P.5.1 3
Ö6 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. P.5.2 3
Ö7 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.5.3 3
Ö8 Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar. P.6.6 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilim, bilimsel düşünce ve Psikoloji
2 Psikoloji araştırmalarında etik
3 Yaşamboyu İnsan Gelişimi
4 Yaşamboyu İnsan Gelişimi
5 Yaşamboyu İnsan Gelişimi
6 Motivasyon
7 Duygu, Stres ve Sağlık
8 İnsan Kişiliğini Anlama
9 İnsan Kişiliğini Anlama
10 Psikolojik Bozukluklar
11 Psikolojik Bozukluklar
12 Psikolojik Bozukluklar
13 Sosyal Psikoloji
14 Sosyal Psikoloji
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kantowitz, B.H., Roediger, H.L ve Elmes, D.G.(2014) Deneysel Psikoloji.(çev.Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan).Ankara: Nobel Conrad, E. (1989). Introduction to Experimental Psychology. Waveland: UK Yardımcı kaynak: Psikologlar için Pratik Etik. Ankara: Mentis. (Çev. M.Yılmaz, T.F. Karahan, S.Balcı Çelik, M.E.Sardoğan). Myers, A. & Hansen,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 28 28
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6
Ö1 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. 3 - - -
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. - 3 - -
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. - 3 - -
Ö4 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. - 3 - -
Ö5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. - - 3 -
Ö6 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. - - 3 -
Ö7 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. - - 3 -
Ö8 Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar. - - - 3