Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSK301 | Kişilik Kuramları I | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil TUZGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Kamil TUZGÖL | C-125 | [email protected] | 7840 |
Dersin İçeriği
Kişilik Kuramlarına Giriş Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori Trait Yaklaşımı, Allport
Dersin Amacı
bu dersin genel amacı başlangıcından günümüze belli başlı kişilik kuramcılarını ve insanın psikolojik doğasına ilişkin öne sürdüklerini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
| P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P10 | Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | P.1.5 | 1 |
| Ö3 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | P.2.4 | 1 |
| Ö4 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder | P.10.2 | 1 |
| Ö5 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | P.12.2 | 1 |
| Ö6 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | P.12.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kişilik Kuramlarına Giriş |
| 2 | Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz |
| 3 | Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz |
| 4 | Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji |
| 5 | Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji |
| 6 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim |
| 9 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim |
| 10 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori |
| 11 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori |
| 12 | Trait Yaklaşımı, Allport |
| 13 | Trait Yaklaşımı, Allport |
| 14 | Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Burger, J.M. (2006).Kişilik (Çev.İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları Yardımcı kaynak: Carducci, B. J. (2010). The Psychology of Personality: Viewpoints Reseach and Applications. Wiley- Blackwell, London. Carver, C. and Scheier, M. (2011). Perspectives on Personality. Pearson: UK. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 112 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P10 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | - | 3 | - | - |
| Ö4 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder | - | 3 | - | - |
| Ö5 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | - | - | 3 | - |
| Ö6 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | - | - | - | 3 |
