İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
PSK301 Kişilik Kuramları I 3 Güz 5 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Kamil TUZGÖL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Kamil TUZGÖL C-125 [email protected] 7840
Dersin İçeriği
Kişilik Kuramlarına Giriş Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori Trait Yaklaşımı, Allport
Dersin Amacı
bu dersin genel amacı başlangıcından günümüze belli başlı kişilik kuramcılarını ve insanın psikolojik doğasına ilişkin öne sürdüklerini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 3
P10 Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. 3
P12 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. P.1.5 1
Ö3 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. P.2.4 1
Ö4 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder P.10.2 1
Ö5 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. P.12.2 1
Ö6 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. P.12.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kişilik Kuramlarına Giriş
2 Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz
3 Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz
4 Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji
5 Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji
6 Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji
7 Ara Sınav
8 Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim
9 Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim
10 Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori
11 Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori
12 Trait Yaklaşımı, Allport
13 Trait Yaklaşımı, Allport
14 Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Burger, J.M. (2006).Kişilik (Çev.İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları Yardımcı kaynak: Carducci, B. J. (2010). The Psychology of Personality: Viewpoints Reseach and Applications. Wiley- Blackwell, London. Carver, C. and Scheier, M. (2011). Perspectives on Personality. Pearson: UK.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 112
Toplam Yük / 30 3,73
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P10 P12
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 3 - - -
Ö2 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. 3 - - -
Ö3 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. - 3 - -
Ö4 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder - 3 - -
Ö5 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. - - 3 -
Ö6 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. - - - 3