Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSK222 | Öğrenme Psikolojisi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Introduction to the course Unconditioning behavior Desensitization Classical conditioning and extinction Conditioning Behavior Selectivity and controlling in the conditioning Stimulant in classical conditioning: timing Operant Conditioning: Thorndike and Skinner Reinforcements Punishment: Positive and Negative Punishment Avoidance Stimulant controlling in behavior Memory mechanisms Overview
Dersin Amacı
The aim of this course is to give students the fundamentals of learning, animal studies and complicated human behaviors.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Introduction to the course |
| 2 | Unconditioning behavior |
| 3 | Desensitization |
| 4 | Classical conditioning and extinction |
| 5 | Conditioning Behavior |
| 6 | Selectivity and controlling in the conditioning |
| 7 | Stimulant in classical conditioning: timing |
| 8 | Operant Conditioning: Thorndike and Skinner |
| 9 | Reinforcements |
| 10 | Punishment: Positive and Negative Punishment |
| 11 | Avoidance |
| 12 | Stimulant controlling in behavior |
| 13 | Memory mechanisms |
| 14 | Overview |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
