Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ATA101 | Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Uzaktan |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ, Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Atatürkçülük düşüncesi, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin esaslarını ve anayasanın temel ilkeleri genel anlamda dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda ve nasıl kurulduğunu anlatmak, Atatürk'ün ilke ve inkılaplarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.13.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders akışı hakkında bilgilendirme, kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı |
| 2 | Tarihi, siyasi, toplumsal ve ekonomik yansımalarıyla Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi |
| 3 | XIX. yüzyılın sonları: Osmanlı Devleti'nin Dağılışı Tanzimat ve Islahat Fermanı |
| 4 | I. ve II. Meşrutiyet |
| 5 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları |
| 6 | I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması |
| 7 | Wilson İlkeleri, Paris Konferansı |
| 8 | M. Kemal'in Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki Durum, Amasya Genelgesi ve Ulusal Kongreler |
| 9 | Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM'nin Kuruluşu ve İç İsyanlar |
| 10 | Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü ve II. İnönü Muharebesi |
| 11 | Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz |
| 12 | Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar ve Lozan Antlaşması |
| 13 | Saltanatın Kaldırılması |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, TTK Yayınları, Ankara 2000. |
| Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayıncılık, 1996 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P13 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 3 |
