İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
ATA101 Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ömer AKDAĞ, Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Atatürkçülük düşüncesi, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin esaslarını ve anayasanın temel ilkeleri genel anlamda dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda ve nasıl kurulduğunu anlatmak, Atatürk'ün ilke ve inkılaplarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.13.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders akışı hakkında bilgilendirme, kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı
2 Tarihi, siyasi, toplumsal ve ekonomik yansımalarıyla Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi
3 XIX. yüzyılın sonları: Osmanlı Devleti'nin Dağılışı Tanzimat ve Islahat Fermanı
4 I. ve II. Meşrutiyet
5 Trablusgarp ve Balkan Savaşları
6 I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması
7 Wilson İlkeleri, Paris Konferansı
8 M. Kemal'in Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki Durum, Amasya Genelgesi ve Ulusal Kongreler
9 Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM'nin Kuruluşu ve İç İsyanlar
10 Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü ve II. İnönü Muharebesi
11 Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
12 Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar ve Lozan Antlaşması
13 Saltanatın Kaldırılması
14 Dersin genel değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, TTK Yayınları, Ankara 2000.
Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayıncılık, 1996
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P13
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 3