İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900005 | Türk Dili II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İmla kuralları, anlatım bozuklukları, yazılı anlatım, yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım, sözlü anlatım türleri, bilimsel yazıların hazırlanması
Dersin Amacı
Öğrencilere düzgün bir sözlü ve yazılı anlatım becerisi kazandırmak, bilimsel çalışmalara hazırlık yapmayı öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Cümle ve cümlenin öğeleri. |
| 2 | Anlamca cümle çeşitleri |
| 3 | İmla kuralları |
| 4 | Noktalama işaretleri |
| 5 | Kompozisyon plân ve uygulanışı (I) |
| 6 | Kompozisyon plân ve uygulanışı (II) |
| 7 | Kompozisyon plân ve uygulanışı (II) |
| 8 | Toplumsal Cinsiyet ve feminist antropolojideki temel yaklaşımlar |
| 9 | Toplumsal Cinsiyet ve feminist antropolojideki temel yaklaşımlar |
| 10 | Sözlü ve yazılı anlatım (I) |
| 11 | Sözlü ve yazılı anlatım (II) |
| 12 | Anlatım bozuklukları (I) |
| 13 | Anlatım bozuklukları (II) |
| 14 | Bilimsel araştırma hazırlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türk Dil Bilgisi, Ergin Muharrem, 2005 |
| Türkçenin Grameri, Tahsin Banguoğlu, 2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
