İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04370025 | Transmedya Hikayeciliği | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-CZ28 | [email protected] | 7262 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; transmedya anlatılarının kavramsal boyutu, tarihsel süreci, hikaye oluşturma aşamaları, medyalararası kurduğu iletişim; postmodern anlatıların medya ve marka etkileşimi gibi konular oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere çeşitli reklam uygulamalarından, sosyal sorumluluk projelerine kadar geniş yelpazede farklı amaçlarla kullanılan transmedya anlatı stratejilerini yeni medya teknolojisinin sağladığı olanaklar çerçevesinde tartışabilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 1,5 |
| Ö4 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1 |
| Ö5 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | 1 |
| Ö6 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | P.11.3 | 1,5 |
| Ö7 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | 1,5 |
| Ö8 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 1 |
| Ö9 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 1 |
| Ö10 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 1,5 |
| Ö11 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. |
| 2 | Medya Yakınlaşması nedir? |
| 3 | Katılımcı Kültür nedir? |
| 4 | Kolektif Zeka nedir? |
| 5 | Hikaye nedir? Transmedya Anlatısı/Hikayeciliği Nedir? Anlatının önemli unsurları nelerdir? Transmedya Anlatı kavramına tarihsel bir bakış |
| 6 | Çapraz medya, medyalararasılık ve transmedya, edilgin anlatılar, katılımlı anlatılar, kolektif anlatılar |
| 7 | Genel tekrar |
| 8 | ARA SINAV |
| 9 | Dijital medyada hikaye oluşturma ve tasarlama |
| 10 | Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri |
| 11 | Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri |
| 12 | Öğrenci Ödevleri Sunum |
| 13 | Öğrenci Ödevleri Sunum |
| 14 | Öğrenci Ödevleri Sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge. |
| Kalogeras, S. (2014).Transmedia Storytelling and the New Era of Media Convergence in Higher Education, UK: Palgrave Macmillan. | |
| Thon, J. (2016). Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, USA: University of Nebraska Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 9 | 3 | 27 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | - | - |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | - | - |
| Ö4 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | - | 5 | - |
| Ö5 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | - | 5 | - |
| Ö6 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | - | 5 | - |
| Ö7 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | - | 5 | - |
| Ö8 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | 5 |
| Ö9 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | - | - | 5 |
| Ö10 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | - | - | 5 |
| Ö11 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | - | - | 5 |
