İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04370024 | Kriz ve İtibar Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, problem çözme, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, dünya ekonomik düzeninin yeni kuralları içinde biçimlenen medyatik kavramların yeniden sorgulanması ihtiyacı ile birlikte geliştirilen çözüm arayışları oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1,6 |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 1,6 |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 1,6 |
| Ö5 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1,6 |
| Ö6 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE |
| 2 | KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ |
| 3 | KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ |
| 4 | KRİZİN ŞİDDETİ |
| 5 | KRİZ EVRELERİ |
| 6 | KRİZ ÖNCESİ, ESNASI, SONRASI |
| 7 | KRİZ TÜRLERİ |
| 8 | ARA SINAV |
| 9 | KRİZ YÖNETİMİ İLGİLİ ALANLAR |
| 10 | TOPLAM KALİTE |
| 11 | İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİM |
| 12 | KRİZ YÖNETİMİ |
| 13 | KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ |
| 14 | KRİZ VE MEDYA |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kriz Yönetimi, Aylin Pira-Çisil Shodol, İletişim Yayınları, 2004, İstanbul Krizde Fırsatları Görmek, Zuhal Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002, İstanbul Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı, G. Berberoğlu, Anadolu Üniversitesi, 1990 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 4 | 4 |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | 5 |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | 5 | 5 |
| Ö5 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | 4 | 4 |
| Ö6 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | 5 | 5 |
