İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04350016 | Görüntü ve Ses Uygulamaları I | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Önceden çekilmiş olan ses ve görüntü dosyalarını uygun yazılım ve donanım kullanarak montaj ve düzenleme yaparak özgün tasarım ürünü elde etmek.
Dersin Amacı
Bilgisayar ortamında ses ve görüntünün önceden belirlenmiş olan tasarım konseptine uygun olarak düzenlenmesini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 |
| P8 | Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | P.1.2 | 7 |
| Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | P.1.3 | 7 |
| Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | P.1.4 | 7 |
| Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | P.1.5 | 7 |
| Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | P.1.6 | 7 |
| Ö7 | Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. | P.8.1 | 7 |
| Ö8 | Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. | P.8.2 | 7 |
| Ö9 | Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. | P.8.3 | 7 |
| Ö10 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. | P.8.4 | 7 |
| Ö11 | Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.8.5 | 7 |
| Ö12 | Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. | P.8.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
| 2 | Video formatlarına giriş, teknik özellikler ve biçimler. Dosya türleri, render seçenekleri ve çalışma alanı |
| 3 | Çeşitli montaj uygulamaları, videolar arası geçiş ve senkron |
| 4 | Title oluşturma ve ""Motion"" penceresi, filtreler |
| 5 | Ses dosyalarıyla çalışma, render alma ve projeyi dışa aktarma. |
| 6 | Proje: Viral reklam: Projenin başlatılması ve arka plan araştırması |
| 7 | Proje: Viral reklam: Storyboard hazırlanması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Proje: Viral reklam: Çekimlerin tamamlanması, ses ve müzik dosyalarının hazırlanması |
| 10 | Proje: Viral reklam: Montaj, post prodüksiyon, editing |
| 11 | Proje: Jenerik: Projenin başlatılması ve arka plan araştırması |
| 12 | Proje: Jenerik: Storyboard hazırlanması |
| 13 | Proje: Jenerik: Çekimlerin tamamlanması, ses ve müzik dosyalarının hazırlanması |
| 14 | Projenin tamamlanması ve sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SCHELL J. (2006) Adobe Premiere Pro 2 Hands-On Training, Lynda.com. , SATIR, M. (2002) Adobe Premiere ile Dijital Video, Murat Satır, İstanbul:Pusula Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 6 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 6 | 4 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 4 | 6 | 24 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 154 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 | 5 |
| Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | 5 | 5 |
| Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | 5 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | 5 | 5 |
| Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | 5 | 5 |
| Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | 5 | 5 |
| Ö7 | Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. | 5 | 5 |
| Ö8 | Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. | 5 | 5 |
| Ö9 | Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. | 5 | 5 |
| Ö10 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. | 5 | 5 |
| Ö11 | Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 |
| Ö12 | Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. | 5 | 5 |
