İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04340010 | Tipografi II | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste, ITY201 Tipografi dersinde öğrenilen temel kuralların desteğiyle, tasarımda arka plan araştırması ve sebep-sonuç ilişkilerinin önemi kavranarak, ortaya çıkan tasarımın sağlam temeller üzerine oturtulması, kullanılan tipografinin de bu temeller bazında kullanılması amaçlanmaktadır. Tipografi dersinin devamı olan bu derste ekran tipografisi ve kinetik tipografi üzerinde durulacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin tasarım yaparken tipografiyi tasarım öğesi olarak doğru biçimde ele almalarını sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içerik, giriş |
| 2 | Tipografi uygulama alanları ve mecralar |
| 3 | Sayısal Tipografi, ekran tipografisi ve uygulama |
| 4 | Sayısal Tipografi, ekran tipografisi ve uygulama - devam |
| 5 | Deneyimsel tipografi ve uygulama |
| 6 | Deneyimsel tipografi ve uygulama - devam |
| 7 | Ürün/ambalaj tipografisi ve uygulama |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Ürün/ambalaj tipografisi ve uygulama - devam |
| 10 | Kinetik tipografi ve uygulama |
| 11 | Kinetik tipografi ve uygulama - devam |
| 12 | Proje uygulama |
| 13 | Proje uygulama - devam |
| 14 | Projelerin değerlendirilmesi ve eksiklerin tamamlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | CRAIG; J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 4 | 4 | 16 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 154 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
