İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04330007 | Tipografi I | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Bu derste, tipografinin tanımı, tarihsel gelişimi ve font aileleri üzerinde durulacaktır. Harf anatomisinin tasarımda görsel öğe olarak etkisi üzerinde durulacak ve bu bağlamda projeler yaratılacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin tasarım yaparken tipografiyi tasarım öğesi olarak ele almalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tipografinin tanımı, temelleri, yazının doğuşu ve ilk alfabeler |
2 | Baskının gelişimi, font aileleri, harf anatomisi |
3 | Tipografi kavram ilişkisi |
4 | Tipografi resim ilişkisi |
5 | Deneysel tipografi çalışmaları |
6 | Reklam sayfası projesi için font seçimi, metinlerin düzenlenmesi, espas, renk, zemin ilişkisi |
7 | Reklam sayfası projesi üzerinde eleştiriler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması |
8 | Ara sınav |
9 | Afiş projesi, projeye uygun font seçimi ve projenin hazırlanması |
10 | Afiş projesi üzerinde eleştiriler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması. |
11 | İnsert tasarımı yapılmak üzere gerekli layout çalışmalarının yapılması |
12 | İnsert projesi üzerinde eleştiriler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması. |
13 | Projelerin tamamlanması |
14 | Projelerin değerlendirilmesi ve eksiklerin tamamlanması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | CRAIG; J. (1990). Basic typography: a design manual, New York: Watson-Guptill Publications. |
AMBROSE G. HARRIS P. (2018). Tipografinin Temelleri. Literatür Yayıncılık | |
GARFIELD S. (2016). Tam Benim Tipim. Domingo Yayınları. | |
HARRIS P. AMBROSE G. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 16 | 32 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |