İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04320004 | Temel Tasarım II | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel tasarım prensip ve ögleri kullanılarak tasarım yapma. Belirlenen tasarım problemeleri için konsept geliştirme ve tasarım ürünü oluşturma.
Dersin Amacı
Temel tasarım prensip ve ögelerini kavratmak, uygulamalar yaparak tasarım yapabilme becerisi geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Temel tasarımın temel ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcılarını bilir. | 5 |
| P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
| P7 | İletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Tasarım alnının kuram ve kuramcıları ifade eder. | P.2.1 | 1,3,7 |
| Ö2 | Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder. | P.2.2 | 1,3,7 |
| Ö3 | Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular. | P.2.3 | 1,3,7 |
| Ö4 | Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder. | P.2.4 | 1,3,7 |
| Ö5 | Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir. | P.2.5 | 1,3,7 |
| Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | P.2.6 | 1,3,7 |
| Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 7 |
| Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 7 |
| Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
| Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | P.6.4 | 7 |
| Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
| Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
| Ö13 | Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir. | P.7.1 | 7 |
| Ö14 | Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder. | P.7.2 | 7 |
| Ö15 | Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler. | P.7.3 | 7 |
| Ö16 | Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. | P.7.4 | 7 |
| Ö17 | Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir. | P.7.5 | 7 |
| Ö18 | Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir. | P.7.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tasarım problemi tanımlanması ve konumlandırılması |
| 2 | Konuya yönelik arka plan araştırması yapılması |
| 3 | Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve bilgi mimarisinin oluşturulması |
| 4 | Sonuca yönelik hedef kitle analizi ve mecra/kampanya planının oluşturulması |
| 5 | Konseptlerin oluşturulması ve eskizle başlanması |
| 6 | Konseptlerin oluşturulması ve eskizle başlanması |
| 7 | Tasarım uygulamaları atölye uygulamaları (I) |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Tasarım uygulamaları ve atölye uygulamaları (II) |
| 10 | Tasarım uygulamaları atölye uygulamaları (III) |
| 11 | Tasarım uygulamaları atölye uygulamaları (IV) |
| 12 | Uygulamalar üzerinde geri bildirimler ve sınıf içi tartışılması |
| 13 | Tasarım ürünlerinin tamamlanması |
| 14 | Sunum ve son geri bildirimler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tevfik Fikret Uçar (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Tasarım: İnkılap Yayınları. |
| Yakup Öztuna (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım ve: Yorum Sanat Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 4 | 40 |
| Uygulama | 10 | 4 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 4 | 15 | 60 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 238 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Tasarım alnının kuram ve kuramcıları ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö2 | Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö3 | Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular. | 5 | 5 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö5 | Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | 5 | 5 | 5 |
| Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | 5 | 5 | 5 |
| Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö13 | Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö14 | Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö15 | Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler. | 5 | 5 | 5 |
| Ö16 | Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
| Ö17 | Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö18 | Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
