İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04310001 Temel Tasarım I 1 Güz 1 2+2+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, problem Çözme, Örnek Olay
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Çarşamba
15:00
Dersin İçeriği
Temel tasarım prensip ve ögleri, tasarımın tarihçesi, gelişim süreci, sanat akımları ile ilişkisi ve tasarım uygulamaları.
Dersin Amacı
Temel tasarım prensip ve ögelerini kavratmak, uygulamalar yaparak tasarım yapabilme becerisi geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Temel tasarımın temel ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcılarını bilir. 5
P6 Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. 5
P7 İletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel bir yaklaşımla inceler. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Tasarım alnının kuram ve kuramcıları ifade eder. P.2.1 1,3,7
Ö2 Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder. P.2.2 3,7
Ö3 Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular. P.2.3 1,3,7
Ö4 Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder. P.2.4 1,3,7
Ö5 Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir. P.2.5 1,3,7
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. P.2.6 1,3,7
Ö7 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. P.6.1 7
Ö8 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. P.6.2 7
Ö9 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. P.6.3 7
Ö10 Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. P.6.4 7
Ö11 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.6.5 7
Ö12 Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. P.6.6 7
Ö13 Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir. P.7.1 7
Ö14 Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder. P.7.2 7
Ö15 Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler. P.7.3 7
Ö16 Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. P.7.4 7
Ö17 Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir. P.7.5 7
Ö18 Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir. P.7.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel tasarım, tanım, tarihi gelişimi
2 Tasarım süreci – Düşünme, Bakma, Uygulama
3 Tasarım prensip ve ögeleri - giriş
4 Birlik ilkesi ve Gestalt teorisi
5 Vurgu ve Odak noktası
6 Oran-orantı, simetri-asimetri
7 Denge, hiyerarşi
8 Ara sınav
9 Ritm, devamlılık
10 Çizgi, şekil, form
11 Işık, değer, doku, boşluk
12 Renk bilgisi
13 Temel tipografi, yazı karakterleri
14 Tasarımda kompozisyon ve grid
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Esma Civcir (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri: Akademisyen Yayınları
Nilgün Görer Tamer (2012). Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım: Nobel Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 4 40
Uygulama 10 4 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 4 15 60
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 238
Toplam Yük / 30 7,93
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P6 P7
Ö1 Bilgi: Tasarım alnının kuram ve kuramcıları ifade eder. 5 5 5
Ö2 Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder. 5 5 5
Ö3 Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular. 5 5 5
Ö4 Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder. 5 5 5
Ö5 Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir. 5 5 5
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. 5 5 5
Ö7 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. 5 5 5
Ö8 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. 5 5 5
Ö9 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. 5 5 5
Ö10 Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. 5 5 5
Ö11 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 5 5
Ö12 Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. 5 5 5
Ö13 Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir. 5 5 5
Ö14 Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder. 5 5 5
Ö15 Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler. 5 5 5
Ö16 Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. 5 5 5
Ö17 Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir. 5 5 5
Ö18 Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir. 5 5 5