İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilimler Enstitüsü
İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Sosyal Bilimler Enstitüsü
İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IKS572 | Oyun Teorisi ve Çeşitli Uygulama Alanları | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; karar verme bileşenleri ve karar ortamları, karar problemlerinin modellenmesinde kullanılan araçlar, oyun teorisinin yapısı ve kavramları, dengeli oyunlar ve Nash dengesi, karma stratejiler, doğrusal programlama oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Günümüzde bireylerden yerel ve evrensel firmalara kadar her noktada karar verme süreçleri giderek stratejik düşünme biçimini almıştır. Karar birimleri daha sağlıklı karar verebilmek için rakiplerin davranışlarını daha yakından izlemektedir. Bu sürecin bilimsel düzeyde anlaşılması oyun teorisinin çalışma alanıdır. Bu dersin amacı, oyun teorisini teknik olarak tanıtıp değişik alanlarda nasıl uygulanabileceğini tartışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Oyunların Tanımlanması, sınıflandırılması ve formüle edilmesi |
2 | Sıfır Toplamlı oyunlar, pozitif toplamlı oyunlar |
3 | Oyunların çözümleri: Minimaks, maksimin stratejileri |
4 | Tam Bilgi Altında Statik Oyunlar |
5 | Nash dengesi, Nash dengesinin tanımı ve dominant stratejiler |
6 | Karma stratejiler, Nash dengesinin varlığı |
8 | Tam ve mükemmel bilgi altında dinamik oyunlar |
9 | Stackelberg Modeli |
10 | Tam fakat mükemmel olmayan bilgi altında iki-aşamalı oyunlar |
11 | Tam fakat mükemmel olmayan bilgi altında iki-aşamalı oyunlar |
12 | Sonsuz tekrarlanan oyunlar |
13 | Tekrarlanan oyunlarda Nash Dengesi |
14 | Genel Tekrar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |