İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Diyaliz Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02531002 Sivil Toplum Kültürü 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Merve AŞKIN CERAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Merve AŞKIN CERAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Sivil toplum kavramı, gelişimi, sivil toplum örgütleri ve toplumdaki etkileri, sivil toplum örgütleri ile sosyal hizmet.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sivil toplum kavramının gelişiminin, küresel dünyada sivil toplum örgütlerinin amaçlarının, örgütlenmelerinin, etkinliklerinin ve iletişim biçimlerinin ve sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki öneminin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Diyaliz Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur. 1
P2 Diyaliz programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır 1
P3 Diyaliz programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve temel düzeyde kurumsal bilgilere sahip olur 1
P4 Diyaliz teknikeri mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, mesleki etik ve ahlak kavramlarını bilir 2
P5 Diyaliz hastasının tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olur 1
P6 Damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur 1
P7 Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
P8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder 1
P9 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder 1
P10 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 1
P11 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. 4
P12 Diyaliz alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır 1
P13 Temel düzeyde ilk yardım bilgisi vardır ve acil durumlarda uygulamaya geçirebilir 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme P.10.1 1
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme P.10.2 1
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme P.10.3 1
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme P.10.4 1
Ö5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme P.10.5 1
Ö6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme P.10.6 1
Ö7 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme P.11.1 1
Ö8 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. P.11.2 1
Ö9 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme P.11.3 1
Ö10 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme P.11.4 1
Ö11 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme P.11.5 1
Ö12 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme P.11.6 1
Ö13 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinliklerle ilgili bilgileri yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma P.10.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sivil toplum kavramının tarihsel gelişimi
2 Devlet-sivil toplum ilişkisi
3 Devlet sivil toplum ilişkisi
4 Sivil toplum ile ilişkili kavramların tartışılması (etnisite, ulus-devlet, demokrasi, gönüllülük, hegemonya)
5 Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları
6 Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları
7 Ara Sınav
8 Sivil toplum ve din tartışmaları
9 Sivil toplum ve din tartışmaları
10 Türkiye'de sivil toplum
11 Sivil toplum örgütleri ve toplumsal değişim
12 Küreselleşme ve sivil toplum
13 Sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet
14 Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gülsün, Tosun Erdoğan ( 2001) Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, İstanbul: Alfa.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 91
Toplam Yük / 30 3,03
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme 3 4
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme 3 4
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme 3 4
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme 3 4
Ö5 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme 3 4
Ö6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme 3 4
Ö7 Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinliklerle ilgili bilgileri yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma 3 4
Ö8 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme 3 4
Ö9 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. 3 4
Ö10 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme 3 4
Ö11 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme 3 4
Ö12 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme 3 4
Ö13 Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme 3 4