Diyaliz
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Diyaliz Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Diyaliz Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02530002 | Staj | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | uygulama veya proje ödevi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve AŞKIN CERAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Merve AŞKIN CERAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Diyaliz ünitelerinin bulunduğu sağlık kurumları ve hastanelerde 20 iş gününü kapsayan diyaliz hastalarına yönelik yapılan pratik uygulamadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, okulda öğrenilen teorik ve pratik bilgilerini diyaliz ünitelerinde uygulamaya geçirmesidir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Diyaliz Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
P2 | Diyaliz programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır | 5 |
P3 | Diyaliz programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve temel düzeyde kurumsal bilgilere sahip olur | 5 |
P4 | Diyaliz teknikeri mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, mesleki etik ve ahlak kavramlarını bilir | 5 |
P5 | Diyaliz hastasının tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olur | 5 |
P6 | Damar erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
P7 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 |
P8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder | 1 |
P9 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder | 1 |
P10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 1 |
P11 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri ve sağlıkta kullanılan teknolojiyi, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında edindiği bilinç doğrultusunda organize eder. | 1 |
P12 | Diyaliz alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır | 5 |
P13 | Temel düzeyde ilk yardım bilgisi vardır ve acil durumlarda uygulamaya geçirebilir | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Diyaliz uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Böbreğin anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Diyaliz işlem basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Diyaliz hastasında görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Hemodiyalizin yeterlilik düzeyine göre yeni yaklaşımlar geliştirebilme | P.1.5 | 7 |
Ö6 | Diyaliz esnasında makinenin alarmlarını değerlendirme ve soruna yönelik önerilerde bulunabilme | P.1.6 | 7 |
Ö7 | Enfeksiyon hastalıkları ve mikrobiyoloji alanında edindiği bilgilerin önemini açıklayabilme | P.2.1 | 7 |
Ö8 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyonun önemini açıklayabilme | P.2.2 | 7 |
Ö9 | Kontamine malzemelerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunu yapabilme | P.2.3 | 7 |
Ö10 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyonun farkını ortaya koyabilme | P.2.4 | 7 |
Ö11 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon konusunda yeni yaklaşımlar üretebilme | P.2.5 | 7 |
Ö12 | Diyaliz ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon konusunda yapılan bilimsel çalışmalardan sonuç çıkarabilme | P.2.6 | 7 |
Ö13 | Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliğinin ne olduğunu ezbere söyleyebilme | P.3.1 | 7 |
Ö14 | Periton diyaliz uygulaması hakkında hastayı eğitebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma | P.3.2 | 7 |
Ö15 | Akut böbrek yetmezliğinde erken müdahalenin önemini açıklayabilme | P.3.3 | 7 |
Ö16 | Diyaliz makinesini yardım almadan setleyebilme | P.3.4 | 7 |
Ö17 | Diyaliz esnasında gelişen kaşıntı, kramp gibi komplikasyonlar ile diyaliz uygulaması arasındaki ilişkiyi bulabilme | P.3.5 | 7 |
Ö18 | Diyaliz dışındaki sekonder gelişen kronik hastalıkları sentezleyerek bakımda yeni bir yaklaşım üretebilme | P.3.6 | 7 |
Ö19 | Yetersiz diyaliz olması durumunda sorunun nereden kaynaklandığını eleştirebilme | P.3.7 | 7 |
Ö20 | Diyaliz teknikerlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilme | P.4.1 | 7 |
Ö21 | Mesleki sorumluluklarını açıklayabilme | P.4.2 | 7 |
Ö22 | Görevinin getirmiş olduğu sorumlulukları mesleki etik çerçevesinde yapabilme | P.4.3 | 7 |
Ö23 | Etik dışı bir durumla karşılaştığında sorunları analiz edip, ortaya koyabilme | P.4.4 | 7 |
Ö24 | Meslekten kaynaklı bir etik ikilem ile karşılaştığında soruna yönelik yaklaşım üretebilme | P.4.5 | 7 |
Ö25 | Diyaliz mesleği ve bu meslek mensubu kişileri yetki ve sorumlulukları bakımından eleştirebilme | P.4.6 | 7 |
Ö26 | Diyaliz hastasının tanımını söyleyebilme | P.5.1 | 7 |
Ö27 | Hemodiyaliz hastasının tıbbi sürecini ve bu sürecin getirdiği sosyal ve psikolojik sorunları açıklayabilme | P.5.2 | 7 |
Ö28 | Diyaliz sürecinden kaynaklanan psiko-sosyal sorunları tespit edip, problemi çözüme ulaştırabilme | P.5.3 | 7 |
Ö29 | Diyalizle ilgili yeni yaklaşımları takip ederek farklı ve yeni olan yaklaşımları ortaya koyabilme | P.5.4 | 7 |
Ö30 | Diyaliz tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme | P.5.5 | 7 |
Ö31 | Diyaliz hastalarında meydana gelen problemlere eleştirel yaklaşabilme | P.5.6 | 7 |
Ö32 | Damar erişim yollarını Anatomik olarak yerleşimini bilme | P.6.1 | 7 |
Ö33 | Enfeksiyon riskini göz önüne alarak hastanın sahip olduğu damar yolunu en hijyenik koşullarda kullanma | P.6.2 | 7 |
Ö34 | Damar girişimi yöntemlerini iyi bir düzeyde uygulama | P.6.3 | 7 |
Ö35 | Damar erişim yolları ile ilgili uygulamada kendine özgü yöntemler üretebilir | P.6.4 | 7 |
Ö36 | Damar yolunun korunması için gerekli bilgi ve donanıma sahip olma | P.6.5 | 7 |
Ö37 | Damar girişim yolları ile ilgili sorunları değerlendirebilme | P.6.6 | 7 |
Ö38 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme | P.7.1 | 7 |
Ö39 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme | P.7.2 | 7 |
Ö40 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme | P.7.3 | 7 |
Ö41 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme | P.7.4 | 7 |
Ö42 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme | P.7.5 | 7 |
Ö43 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme | P.7.6 | 7 |
Ö44 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | P.12.1 | 7 |
Ö45 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme | P.12.2 | 7 |
Ö46 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | P.12.3 | 7 |
Ö47 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | P.12.4 | 7 |
Ö48 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | P.12.5 | 7 |
Ö49 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | P.12.6 | 7 |
Ö50 | Diyaliz ile ilgili bilgilerini akranlarına yazılı veya sözlü aktarabilme | P.1.7 | 7 |
Ö51 | Temel bilgi ve beceriler düzeyinde terimlerin anlamını bilme, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | P.2.7 | 7 |
Ö52 | Diyalizde gelişebilecek komplikasyonları başka mesleklerle istişare edebilme, farklı meslek gruplarını yönlendirebilme | P.3.8 | 7 |
Ö53 | Alan ile uygulamalarda karşılaşılan sorunlar karşısında ekip arkadaşları ile çözüm yolları üretme | P.4.7 | 7 |
Ö54 | Diyaliz hastalarının tıbbi tedavileri ile alakalı bilgileri teknoloji, mobil uygulama programları veya teknolojideki son kullanılan platformlardan takip eder. | P.5.7 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Öğrenciler 20 iş gününde 160 saat süresince okulda öğrendiği bilgilerin uygulamasını klinikte yapar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Diyaliz Teknikerleri için Nefroloji Kitabı, Prof. Dr. Birsen YÜRÜGEN, Prof.Dr. Feray GÖKDOĞAN, Doç.Dr. Nesrin NURAL, Akademisyen Tıp Kitapevi, 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 100 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 100 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 200 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 20 | 8 | 160 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 160 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Diyaliz uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Böbreğin anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Diyaliz işlem basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Diyaliz hastasında görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Hemodiyalizin yeterlilik düzeyine göre yeni yaklaşımlar geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Diyaliz esnasında makinenin alarmlarını değerlendirme ve soruna yönelik önerilerde bulunabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Diyaliz ile ilgili bilgilerini akranlarına yazılı veya sözlü aktarabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Enfeksiyon hastalıkları ve mikrobiyoloji alanında edindiği bilgilerin önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyonun önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Kontamine malzemelerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunu yapabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyonun farkını ortaya koyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon konusunda yeni yaklaşımlar üretebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Diyaliz ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon konusunda yapılan bilimsel çalışmalardan sonuç çıkarabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Temel bilgi ve beceriler düzeyinde terimlerin anlamını bilme, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliğinin ne olduğunu ezbere söyleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö16 | Periton diyaliz uygulaması hakkında hastayı eğitebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö17 | Akut böbrek yetmezliğinde erken müdahalenin önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö18 | Diyaliz makinesini yardım almadan setleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö19 | Diyaliz esnasında gelişen kaşıntı, kramp gibi komplikasyonlar ile diyaliz uygulaması arasındaki ilişkiyi bulabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö20 | Diyaliz dışındaki sekonder gelişen kronik hastalıkları sentezleyerek bakımda yeni bir yaklaşım üretebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö21 | Yetersiz diyaliz olması durumunda sorunun nereden kaynaklandığını eleştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö22 | Diyalizde gelişebilecek komplikasyonları başka mesleklerle istişare edebilme, farklı meslek gruplarını yönlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö23 | Diyaliz teknikerlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö24 | Mesleki sorumluluklarını açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö25 | Görevinin getirmiş olduğu sorumlulukları mesleki etik çerçevesinde yapabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö26 | Etik dışı bir durumla karşılaştığında sorunları analiz edip, ortaya koyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö27 | Meslekten kaynaklı bir etik ikilem ile karşılaştığında soruna yönelik yaklaşım üretebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö28 | Diyaliz mesleği ve bu meslek mensubu kişileri yetki ve sorumlulukları bakımından eleştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö29 | Alan ile uygulamalarda karşılaşılan sorunlar karşısında ekip arkadaşları ile çözüm yolları üretme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö30 | Diyaliz hastasının tanımını söyleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö31 | Hemodiyaliz hastasının tıbbi sürecini ve bu sürecin getirdiği sosyal ve psikolojik sorunları açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö32 | Diyaliz sürecinden kaynaklanan psiko-sosyal sorunları tespit edip, problemi çözüme ulaştırabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö33 | Diyalizle ilgili yeni yaklaşımları takip ederek farklı ve yeni olan yaklaşımları ortaya koyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö34 | Diyaliz tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö35 | Diyaliz hastalarında meydana gelen problemlere eleştirel yaklaşabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö36 | Diyaliz hastalarının tıbbi tedavileri ile alakalı bilgileri teknoloji, mobil uygulama programları veya teknolojideki son kullanılan platformlardan takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö37 | Damar erişim yollarını Anatomik olarak yerleşimini bilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö38 | Enfeksiyon riskini göz önüne alarak hastanın sahip olduğu damar yolunu en hijyenik koşullarda kullanma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö39 | Damar girişimi yöntemlerini iyi bir düzeyde uygulama | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö40 | Damar erişim yolları ile ilgili uygulamada kendine özgü yöntemler üretebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö41 | Damar yolunun korunması için gerekli bilgi ve donanıma sahip olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö42 | Damar girişim yolları ile ilgili sorunları değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö43 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö44 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö45 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö46 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö47 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö48 | Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö49 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Ö50 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Ö51 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Ö52 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Ö53 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Ö54 | Diyaliz eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |