Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01981105 | Uygulamalı Davranış Analizi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Füsun SUNAR |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1. Davranışlar ve davranışların nedenleri ve davranışsal açıklamalar
Dersin Amacı
Bu ders öğretmen adaylarına, genel olarak davranışçı yaklaşımı temel alan uygulamalı davranış analizi ve uygulamalı davranış analizi kapsamında kullanılan davranış değiştirme teknikleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. Dersin amacı; öğrenciye uygulamalı davranış analizi teknikleri (davranışların tanımlanması, değerlendirilmesi, istendik davranışların artırılması, istenmeyen davranışların azaltılması teknikleri) konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrenci bu dersin sonunda uygulamalı davranış analizi kavramlarını ve tekniklerini açıklayabilir, uygulamalı davranış analizi tekniklerini kullanabilir ve uygun teknikler kullanarak örnek olaylar sunabilir. Ayrıca, öğrencilerin konuya ilişkin araştırmaları anlama ve yorumlama becerisini geliştirmek de dersin bir amacı olarak benimsenmiştir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Uygulamalı Davranış Analizinin Kökenleri |
| 2 | Uygulamalı Davranış Analizinin Kökenleri |
| 3 | UDA Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı |
| 4 | Davranış kontrolünde temel varsayımlar ve hedef davranış |
| 5 | Davranışların ölçülmesi |
| 6 | Grafik Oluşturma |
| 7 | Pekiştireçler |
| 8 | Pekiştireç Tarifeleri |
| 9 | İpuçları |
| 10 | Biçimlendirme ve zincirleme |
| 11 | Problem Davranışlar ve Azaltılması |
| 12 | Problem Davranışların Azaltılması |
| 13 | İşlevsel Analiz ve Hipotez Oluşturma |
| 14 | Tek Denekli Araştırma Yöntemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Alberto, P. A. & Troutman, A. C. (2015). Uygulamalı davranış analiz (Çev Ed. Hakan Sarı). Pearson. |
| 2. Erbaş, D. & Yücesoy-Özkan, Ş. (2017). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Pegem Akademi. | |
| 3. Tekin-İftar, E. (Ed.) (2014). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| 4. Tekin, E., Kırcaali-İftar, G. (2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım. | |
| 5. Kırcaali-İftar, G., Tekin, E. (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. | |
| 6. Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G., Tekin-İftar, E. (2004). İşlevsel değerlendirme: Davranış sorunlarıyla başa çıkma ve uygun davranışlar kazandırma süreci. Ankara: Kök Yayınları. | |
| 7. Özyürek, M. (2004). Sınıfta davranış değiştirme: Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Kök Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
