Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01981102 | İletişim Bozukluklarında Aile Danışmanlığı | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İletişim ve İletişim bozuklukları; aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi, Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları, iletişim bozukluklarında aile danışmanlığı, işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı, ilkeleri ve uygulamaları.
Dersin Amacı
Dersin amacı, iletişim bozuklukları, aile danışmanlığı ve iletişim bozukluğu olan özellikle işitme kayıplı çocuğa sahip ailelere aile danışmanlığı ve uygulamaları konularında teorik bilgi sunmak ve rehabilitasyon uygulamalarında bu bilgileri kullanabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim ve İletişim bozuklukları |
| 2 | İletişim ve İletişim bozuklukları |
| 3 | Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi |
| 4 | Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi |
| 5 | Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları |
| 6 | İletişim bozukluklarında aile danışmanlığı |
| 7 | letişim bozukluklarında aile danışmanlığı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri |
| 10 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri |
| 11 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamalar |
| 12 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
| 13 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
| 14 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
| 15 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Algan, T. (2016). Aile Danışmanlığı Uygulaması: Dünü, Bugünü ve Yarını. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Cilt: 5, Sayı: 7, s. 2208-2217. |
| Demirbilek M. Aile Danışmanlığı: Bir Uygulama Örneği. TJFM&PC, 2016; 10 (2):109-120. DOI: 10.5455/tjfmpc.205930 | |
| Demirbilek, M. (2005). Aile Politikaları Çerçevesinde Özürlüler ve Aile Tedavisi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 14–29. | |
| Korkut, Y. (t.y.). Aile Danışmanlığı ve Aile Terapisi Hizmetleri. s.112-133. | |
| Özşenol, F., Işıkhan, V., Ünay, B., Aydın, H.İ., Akın, R., Gökçay, E. (2003). Engelli Çocuk ve Aile İşlevleri. Gülhane Tıp Dergisi 45 (2), 156-164. | |
| Yersel, B.Ö., Durualp, E. (2019). İşitme engeli ve dil konuşma bozukluğu olan çocukların annelerinin sosyal destek algıları. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 1-12 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
