İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01981102 İletişim Bozukluklarında Aile Danışmanlığı 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İletişim ve İletişim bozuklukları; aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi, Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları, iletişim bozukluklarında aile danışmanlığı, işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı, ilkeleri ve uygulamaları.
Dersin Amacı
Dersin amacı, iletişim bozuklukları, aile danışmanlığı ve iletişim bozukluğu olan özellikle işitme kayıplı çocuğa sahip ailelere aile danışmanlığı ve uygulamaları konularında teorik bilgi sunmak ve rehabilitasyon uygulamalarında bu bilgileri kullanabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İletişim ve İletişim bozuklukları
2 İletişim ve İletişim bozuklukları
3 Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi
4 Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi
5 Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları
6 İletişim bozukluklarında aile danışmanlığı
7 letişim bozukluklarında aile danışmanlığı
8 Ara Sınav
9 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri
10 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri
11 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamalar
12 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları
13 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları
14 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları
15 İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları
16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Algan, T. (2016). Aile Danışmanlığı Uygulaması: Dünü, Bugünü ve Yarını. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Cilt: 5, Sayı: 7, s. 2208-2217.
Demirbilek M. Aile Danışmanlığı: Bir Uygulama Örneği. TJFM&PC, 2016; 10 (2):109-120. DOI: 10.5455/tjfmpc.205930
Demirbilek, M. (2005). Aile Politikaları Çerçevesinde Özürlüler ve Aile Tedavisi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 14–29.
Korkut, Y. (t.y.). Aile Danışmanlığı ve Aile Terapisi Hizmetleri. s.112-133.
Özşenol, F., Işıkhan, V., Ünay, B., Aydın, H.İ., Akın, R., Gökçay, E. (2003). Engelli Çocuk ve Aile İşlevleri. Gülhane Tıp Dergisi 45 (2), 156-164.
Yersel, B.Ö., Durualp, E. (2019). İşitme engeli ve dil konuşma bozukluğu olan çocukların annelerinin sosyal destek algıları. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 1-12
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0