Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01981101 | İşitme ve Konuşma Bozukluklarında Tarama Uygulamaları | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme tarama yöntemleri Konuşma ve dil tarama yöntemleri Tarama sonucu elde edilen verilerin değerlendirilmesi
Dersin Amacı
İşitme, konuşma ve lisan problemlerinde kullanılan temel tarama yöntemlerinin kavranması ve uygulamaya geçirilmesini sağlamak. Tarama sonucu elde edilen verilerin değerlendirme ve raporlama becerisini geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yenidoğan işitme taraması |
| 2 | Yenidoğan işitme tarama protokolleri |
| 3 | Okulçağı işitme taramaları |
| 4 | Endüstriyel alan işitme taramaları |
| 5 | Raporlama, sonuç ve dosya takibi |
| 6 | Dil ve Konuşma Bozukluğu: Neden ve nasıl belirlenir |
| 7 | Okul öncesi çocuklarda dil ve konuşma taraması |
| 8 | Okul çağı dil ve konuşma taraması |
| 9 | Dil ve konuşma patolojisi için temel göstergeler |
| 10 | Öğretmeler tarafından yapılacak dil ve konuşma taraması |
| 11 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve raporlanması |
| 12 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| 13 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| 14 | Genel sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Audiology clinical protocols, staff of University of Minnesota, Allyn and Bacon, 1997 |
| 2. Handbook of clinical audiology, Katz, J.,Lippincott Williams & Wilkins, 2002 | |
| 3. Pubmed- ilgili güncel makaleler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
