İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01981100 Duyu Bütünleme Terapisi 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA B-229 [email protected] 7845
Dersin İçeriği
Duyusal işlemleme bozuklukları, duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel ve davranışsal düzeyde incelenmesi, duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri, Modülasyon ve Praksis incelemesi, standardize ölçümler, gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme
Dersin Amacı
Duyusal işlem bozuklukları ile ilgili bilgi edinir. Duyusal işlem bozukluklarının nörolojik düzeyde belirtilerini kavrar. Duyu bütünlüğü problemlerini ayrıntılı olarak tanımlar. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecek beceri kazanır. İletişim için gerekli davranışlar hakkında bilgi edinir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Duyusal işlemleme bozuklukları
2 Duyusal işlemleme bozuklukları
3 Duyusal işlemleme bozuklukları
4 Duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel düzeyde incelenmesi
5 Duyu bütünlüğü problemlerinin davranışsal düzeyde incelenmesi
6 Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri
7 Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri
8 Ara Sınav
9 Modülasyon ve Praksis incelemesi
10 Standardize ölçümler
11 Gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme
12 Duyu Bütünleme Terapisi
13 Duyu Bütünleme Terapisi
14 Duyu Bütünleme Terapisi
15 Genel Tekrar
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. McCarthy, M., McCarten, j. & Sandiford, H. (2014), Touchstone 1, Cambridge University Press, Cambridge.
1. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
2. Aydoğan, Y. (2017). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
3. Bıçakçı, M. Y. (Ed.) (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi. Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara.
4. Çelebi Öncü, E. Uyanık Balt, G. ve Deretarla Gül, E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0