Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01981100 | Duyu Bütünleme Terapisi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 |
Dersin İçeriği
Duyusal işlemleme bozuklukları, duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel ve davranışsal düzeyde incelenmesi, duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri, Modülasyon ve Praksis incelemesi, standardize ölçümler, gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme
Dersin Amacı
Duyusal işlem bozuklukları ile ilgili bilgi edinir. Duyusal işlem bozukluklarının nörolojik düzeyde belirtilerini kavrar. Duyu bütünlüğü problemlerini ayrıntılı olarak tanımlar. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecek beceri kazanır. İletişim için gerekli davranışlar hakkında bilgi edinir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
| 2 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
| 3 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
| 4 | Duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel düzeyde incelenmesi |
| 5 | Duyu bütünlüğü problemlerinin davranışsal düzeyde incelenmesi |
| 6 | Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri |
| 7 | Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Modülasyon ve Praksis incelemesi |
| 10 | Standardize ölçümler |
| 11 | Gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme |
| 12 | Duyu Bütünleme Terapisi |
| 13 | Duyu Bütünleme Terapisi |
| 14 | Duyu Bütünleme Terapisi |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. McCarthy, M., McCarten, j. & Sandiford, H. (2014), Touchstone 1, Cambridge University Press, Cambridge. |
| 1. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | |
| 2. Aydoğan, Y. (2017). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | |
| 3. Bıçakçı, M. Y. (Ed.) (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi. Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara. | |
| 4. Çelebi Öncü, E. Uyanık Balt, G. ve Deretarla Gül, E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
