Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01971100 | Odyoloji’de Yardımcı Dinleme Cihazları | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, yardımcı dinleme cihazları tarihçesi, kullanımı, işitme cihazlarıyla uyumu, uygun hasta seçimi, karşılaşılan sorunlarda yardımcı dinleme cihazlarının hastaya faydaları gibi konuları içerir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere, odyolojik açıdan işitme cihazı kullanan bireylerin iletişim becerilerini artırmak amacıyla yardımcı dinleme cihazları kullanımı ve uygulamaları hakkında bilgi verilmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yardımcı dinleme cihazları ve tarihçesi. |
| 2 | Yardımcı dinleme cihazları çeşitleri |
| 3 | Yardımcı dinleme cihazları seçiminde dikkat edilmesi gerekenler. |
| 4 | Yardımcı dinleme cihazları programlamanın gereklilikleri. |
| 5 | Yardımcı dinleme cihazları ve işitme cihazı bağlantılarının yapımı I |
| 6 | Yardımcı dinleme cihazları ve işitme cihazı bağlantılarının yapımı II |
| 7 | Öğrenilen konular tekrarı ve önceki bilgilerle karşılaştırılması. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti I |
| 11 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti II |
| 12 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti III |
| 13 | Yardımcı dinleme cihazları programlamada ortaya çıkan problemlerin olası çözümleri I |
| 14 | Yardımcı dinleme cihazları programlamada ortaya çıkan problemlerin olası çözümleri II |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hänsler E., Schmidt G. Topics in Acoustic Echo and Noise Control Selected Methods for the Cancellation of Acoustical Echoes, the Reduction of Background Noise, and Speech Processing. SpringerLink (Online service). |
| Tyler RS, Schum DJ. Assistive devices for persons with hearing impairment. Boston : Allyn and Bacon, 1995. | |
| 1. Roeser, R.J. (2013). Rooser's Audiology Desk Reference. 2nd Edition, Thieme. | |
| 2. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. | |
| 3. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. | |
| 4. Katz J, ed. Handbook of Clinical Audiology, 4th edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
