Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01970102 | İşitsel Rehabilitasyon Uygulamalarında Eğitim Programı ve Materyal Hazırlama | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre işitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar, okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller, işitme kayıplı çocuğun rehabilitasyonunda gelişimine uygun hazırlanan etkinlik programında kullanılabilecek materyalleri geliştirme ve hazırlama, oyun ve çocuğun eğitiminde oyunun önemi, eğitim uygulamalarında kullanılabilecek materyalleri/oyuncakları tanıma.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanılan yardımcı cihazlar ile etkinlik programında kullanabilecekleri materyalleri hazırlayabilmelerini ve seçebilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar |
| 2 | İşitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar |
| 3 | Çocuğun gelişimi sürecinde oyun ve oyuncağın önemi ve yeri |
| 4 | Okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller |
| 5 | Okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller |
| 6 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri |
| 7 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri |
| 10 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri |
| 11 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları |
| 12 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları |
| 13 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları |
| 14 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları |
| 15 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Şeker, E., Sarı, O.T. (2016). Özel Eğitimde Materyal Tasarımı. Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti., Ankara. |
| Turan Hamarat, C., Tomur Özdoğan, F. (2016). Özel Eğitimde Özel Etkinlikler. Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti., Ankara. | |
| Yücel, E. Dil ve Konuşma Etkinlikleri. Art Reklamcılık Yayınları. İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
