Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01970101 | Bitirme Projesi I | 4 | Güz | 7 | 0+0+2 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Füsun SUNAR |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme ve denge bozukluklarına yönelik tanı ve tedavi amaçlı seminer programlarının yapılması. İlgili alanlarda yapılan araştırma ve makalelerin incelenmesi ve tartışılması ile öğrencilere klinik çalışma ve pratik için uygulama becerilerine ait genel değerlendirme ve yorumlama yeteneklerinin kazandırılması
Dersin Amacı
Öğrencilerin, işitme ve denge bozukluklarına yönelik, teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuda tanı ve tedavi alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Seminer konularının dağılımı, tartışılacak alanların belirlenmesi |
| 2 | Seminer: Geriatrik odyoloji I |
| 3 | Seminer: Geriatrik odyoloji II |
| 4 | Seminer: Geriatrik odyoloji III |
| 5 | Seminer: Dış Kulak Patolojileri |
| 6 | Seminer: Orta Kulak Patolojileri |
| 7 | Seminer: İç Kulak Patolojileri |
| 8 | Seminer: Vestibüler Patolojiler |
| 9 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
| 10 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
| 11 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
| 12 | Seminer: Elektrofizyolojik Değerlendirme I |
| 13 | Seminer: Elektrofizyolojik Değerlendirme I |
| 14 | Seminer: Elektrofizyolojik Değerlendirme I |
| 15 | Seminer raporlarının teslim edilmesi |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Dillon, H. (2012). Hearing Aids(Kindle Edition). Thieme Publisher. |
| 2. Taylor, B., Mueller,H. G. (2011). Fitting and Dispensing Hearing Aids. | |
| 3. Carmen,R. E. (2009). The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing. | |
| 4. Jerger, J., Mueller H. G. (2014). Audiology: Science to Practice (2nd Edition). Plural Publishing Inc | |
| 5. Hall, J. W. III. (2014). Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
