İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01961102 Çocuklarda Vestibüler Rehabilitasyon 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Füsun SUNAR
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Pediatrik hastalar için Vestibüler sistem anatomi ve fizyolojisi ve vestibüler değerlendirme yöntemleri konularını içerir. Pediatrik hastalarda uygulanacak vestibüler rehabilitasyon, yöntemleri, programların hazırlanması, takibi ve uygulaması hakkında bilgiler içerir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere; vestibüler sistem, pediatrik hastalar için vestibüler sistemin değerlendirilmesi sırasında kullanılan vestibüler test yöntemleri ve pediatrik hastalar için vestibüler rehabilitasyon hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pediatrik hastada vestibüler sistem ve Bileşenleri
2 Pediatrik hastada vestibüler sistem anatomisi, fizyolojisi
3 Pediatrik hastada vestibüler sistem değerlendirmesi
4 Göz hareketleri ve kayıt teknikleri
5 Pediatrik hasta klinik değerlendirme
6 Pediatrik hastada V/ENG-testleri uygulaması
7 Pediatrik hastada VEMP, V-HIT uygulaması
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 Pediatrik hastada vestibüler rehabilitasyon
11 Pediatrik hastada vestibüler rehabilitasyon
12 Pediatrik hastada vestibüler rehabilitasyon
13 Pediatrik hastada vestibüler rehabilitasyon
14 Pediatrik hastada vestibüler rehabilitasyon
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc.
2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson.
3. Baloh, R. W., Halmagyi, G. M. (1996). Disoders of the vestibular System, New York: Oxford University.
4. Furman, J. M., Cass, S. P. (2003). Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press.
5. Luxon, L. M., Davies, R. A. (2003). Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd.
6. Herdman, S. J. (2000). Vestibular Rehabilitation. Philadelphia Davis Company.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0