İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01960105 Endüstriyel Odyoloji 3 Bahar 6 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Muhammed PINAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Muhammed PINAR - [email protected]
Dersin İçeriği
Gürültü kavramı, ölçüm prensipleri ve değerlendirilmesi, gürültünün insan sağlığı üzerine etkisi ve gürültüden korunma yöntemleri, işitme sağlığının izlenimi, gürültü ve gürültüden korunma ile ilgili yasal mevzuat
Dersin Amacı
Çalışma yaşamında gürültü ve işitmenin korunmasına yönelik temel yaklaşım, değerlendirme ve korunma yollarını öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel terminoloji, ses ve gürültü tanım ve özellikleri
2 Sesin akustik özellikleri, ses fiziği ile ilgili tanımlar
3 Sesin fiziksel özellikleri, gürültü kavramı
4 Gürültünün fiziksel özellikleri. Gürültüye özel tanım ve sınıflamalar.
5 Gürültünün işitsel olmayan etkileri.
6 Gürültünün işitsel etkileri
7 Gürültünün işitsel etkileri II
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 Gürültü maruziyeti ve spesifik konfigürasyon ve yorumlanması
11 Gürültü maruziyeti ve spesifik konfigürasyon ve yorumlanması II
12 Gürültü ile ilgili yönetmelikler
13 İşitmenin korunması programı nedir, nasıl hazırlanır?
14 İşitsel koruyucular,kullanım özellikleri,çalışan eğitimi
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sataloff, R.T., Sataloff, J.(2006). Occupational Hearing Loss. (3rd Ed.). Newyork: Taylor & Francis.
Robinson, D.W.(1990) Industrial Audiology and Hearing Conservation Revised Edition.
Schact,J., Popper, A., Fay, R.R. (2008). Auditory Trauma, Protection, and Repair. New York: Springer.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0