Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01960104 | Geriatrik Odyoloji | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Geriatrik bireylerin değerlendirilmesinde rolü Yaşa bağlı işititmenin değerlendirilmesi Normal yaşlanma veya yaşlanma sürecine bağlı değişik patolojilerin eşlik ettiği konuşma, işitme, dil ve bilişsel problemler. Değerlendirme ve tedavi stratejileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yaşa bağlı işitsel sistem teorisi, yaşa bağlı işitsel sisteminin öznel/nesnel değerlendirilmesi, presbikuzi için rehablitatif/iyileştirici gereç ve programlar ve geriatrik iletişim bozuklukları için sosyal destek sistemleri gibi çok çeşitli geriatrik iletişim konularını kapsamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Normal yaşlanma, yaşlanmanın nörofizyolojisi |
| 2 | Yaşa bağlı iç kulak ve sentral işitsel yollardaki değişiklikler |
| 3 | Presbiakuzide odyometrik test bataryası sonuçları I |
| 4 | Presbiakuzide odyometrik test bataryası sonuçları II |
| 5 | Yaşlılarda İşitsel/Görsel keskinlık |
| 6 | Yaşlılarda işitme cihazı seçimi |
| 7 | Diğer teknik ve yardımcı aletler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | Presbiakuzi ve ilişkili problemler |
| 11 | Yaşlılarda konuşma anlamayı etkileyen faktörler |
| 12 | Rehabilitasyon, motivasyon/benimseme, rehabilitasyonun psikolojik yönü I |
| 13 | Rehabilitasyon, motivasyon/benimseme, rehabilitasyonun psikolojik yönü II |
| 14 | Yaşlılar için çevre düzenlemesi |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. |
| Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. | |
| Roeser, R.J. (2013). Rooser's Audiology Desk Reference. 2nd Edition, Thieme. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
