Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01960100 | İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun işitme kaybı tipi ve derecesi ile gelişimine uygun etkinlik adı, amacı, süresi, materyal, uygulama, sonuç ve değerlendirmelerini içeren etkinlik programı hazırlama ve yazma, işitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama), işitme engelliler destek eğitim programının (MEB tarafından hazırlanan) ayrıntılı incelenmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanmak üzere uygun etkinlik programı hazırlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
| 2 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
| 3 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
| 4 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
| 5 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
| 6 | İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı |
| 7 | İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler |
| 10 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler |
| 11 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
| 12 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
| 13 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
| 14 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
| 15 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190. |
| MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği | |
| Okullarımızda Neden Niçin Nasıl Kaynaştırma: Yönetici, Öğretmen ve Aile Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, Eylül 2010. | |
| Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86. | |
| Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları. | |
| Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
