İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01960100 İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları 3 Bahar 6 2+0+2 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun işitme kaybı tipi ve derecesi ile gelişimine uygun etkinlik adı, amacı, süresi, materyal, uygulama, sonuç ve değerlendirmelerini içeren etkinlik programı hazırlama ve yazma, işitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama), işitme engelliler destek eğitim programının (MEB tarafından hazırlanan) ayrıntılı incelenmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanmak üzere uygun etkinlik programı hazırlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
2 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
3 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
4 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
5 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
6 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı
7 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı
8 Ara Sınav
9 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler
10 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler
11 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
12 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
13 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
14 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
15 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.
MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
Okullarımızda Neden Niçin Nasıl Kaynaştırma: Yönetici, Öğretmen ve Aile Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, Eylül 2010.
Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.
Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0