Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01950102 | Vestibüler Değerlendirme ve Rehabilitasyon Yöntemleri I | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Vestibüler sistem anatomi ve fizyolojisi ve vestibüler değerlendirme yöntemleri konularını içerir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere, vestibüler sistem ve nöral bağlantıları ile vestibüler sistemin değerlendirilmesi sırasında kullanılan vestibüler test yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Vestibüler sistem ve Bileşenleri |
| 2 | Vestibüler sistem anatomisi |
| 3 | Vestibüler sistem fizyolojisi |
| 4 | Göz hareketleri ve kayıt teknikleri |
| 5 | Başdönmesi/dizzy hasta klinik değerlendirme |
| 6 | V/ENG-testler |
| 7 | V/ENG-testler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | VEMP |
| 11 | V-HIT |
| 12 | Postürografi-genel bakış |
| 13 | Postürografi- test protokolleri |
| 14 | Genel Uygulama Tekrarı |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1.Jacobson GP, Newman CW, Kartush J (eds). Handbook of Balance Function Testing. St.. Lous: Mosby/Yearbook, 1993. |
| 2.Disorders of the vestibular system, Baloh, R.W., Halmagyi, G.M. Oxford University Press, 1996 | |
| 3.Vestibular disorders, a case-study approach, Furman, J.M., Cass, S.P., Oxford University Press, 2003 | |
| 4.Ardıç, FN. Vertigo, İzmir Güven Kitabevi, 2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
