Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01950101 | Merkezi İşitsel İşlemleme ve İşitsel Algı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme |
| 2 | İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları |
| 3 | Sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı |
| 4 | Tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar |
| 5 | Sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri |
| 6 | Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 7 | Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri II |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
| 11 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
| 12 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
| 13 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
| 14 | İşitsel işlemleme ve eğitim, , değerlendirme ve rehabilitasyonu |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. |
| 2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
