Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01941101 | Artikülasyon ve Fonoloji | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Artikülasyon ve fonoloji ile ilgili temel kavramlar, artikülasyon ve fonolojinin ilişkisi, Türkçenin fonolojisi, Türkçe'nin ünlü ve ünsüz seslerinin artikülasyonu, fonolojik gelişim, fonolojik süreçler, fonolojik transkripsiyon, konuşma sesi bozuklukları ve artikülasyon ve fonolojik bozuklukların ayrımı ve değerlendirilmesini içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı artikülasyon ve fonolojinin özellikleri, gelişimi ve bozukluklarının kavranmasının sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim, dil ve konuşma ile ilgili kavramlar, dilin alt bileşenleri |
| 2 | Dil gelişimi ve dil gelişimini etkileyen etmenler |
| 3 | Dil gelişimi ve dil gelişimini etkileyen etmenler |
| 4 | Artikülasyon için gerekli yapılar ve Türkçe'nin fonolojisi |
| 5 | Türkçe konuşan çocuklarda ünlü ünsüz seslerin sınıflaması ve artikülasyonu |
| 6 | Türkçe konuşan çocuklarda ünlü ünsüz seslerin artikülasyonu |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Ara Sınav Değerlendirmesi |
| 9 | Fonolojik gelişim |
| 10 | Fonolojik Transkripsiyon |
| 11 | Fonolojik süreçler |
| 12 | Fonolojik süreçler |
| 13 | Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar, değerlendirme yöntemleri |
| 14 | Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar, değerlendirme yöntemleri |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 |
| 2 | |
| 3 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
