İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01940101 Rehabilitatif Odyoloji 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Dilek SÖYLER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Dilek SÖYLER - [email protected]
Dersin İçeriği
Çocuğun gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi, işitme engelli bireyler destek eğitim programı.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin işitsel rehabilitasyonda temel ilkelerin öğretilmesi ve etik prensip kavramının oluşumunu sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı
2 Özel eğitime ihtiyacı olan gruplar
3 Özel eğitim yöntemleri
4 Özel eğitimde tanı ve değerlendirme
5 Değerlendirme ilkeleri
6 Değerlendirme yöntemleri, kullanılan ölçek ve testler,
7 Ara Sınav
8 İşitsel rehabilitasyon
9 İşitsel rehabilitasyon
10 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri
11 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri
12 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi
13 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.
Epçaçan, C. (2013). Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi. Adıyaman Üniversitesi SBE Dergisi. Yıl 6, Sayı 11, Ocak, 331-352.
Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.
Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 15 60
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4