İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01931101 Odyolojik Terminoloji 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Füsun SUNAR
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Odyolojiye ait genel terim ve kavramları, alana ait anatomik ve fizyolojik terimleri, test yöntemlerine, tanı ve takip süreçlerine özgü terimleri tanımaktır.
Dersin Amacı
Odyoloji bilimine ait anatomik ve fizyolojik terimler ile odyolojik test yöntemleri, tanı ve takip süreçlerine özgü terminolojinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması
2 Odyolojide kullanılan genel kavramlar, Türkiye ve Dünyadaki odyoloji kuruluşları
3 Odyolojide kullanılan anatomik ve fizyolojik terimler
4 Odyolojide kullanılan testlere yönelik terminoloji- I
5 Odyolojide kullanılan testlere yönelik terminoloji- II
6 Odyolojide tanılamaya yönelik terminoloji-I
7 Odyolojide tanılamaya yönelik terminoloji-II
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 Odyolojide işitme cihazlarına yönelik terminoloji
11 Odyolojide implante edilebilir işitme cihazlarına yönelik terminoloji
12 Odyolojide rehabilitasyona yönelik terminoloji
13 Odyolojide araştırma/proje planlama terminolojisi
14 Odyoloji alanındaki yayınların terminolojisinin incelenmesi ve tartışılması-I
15 Odyoloji alanındaki yayınların terminolojisinin incelenmesi ve tartışılması-II
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Audiology Diagnosis, R.J.Roeser, M.Valente, H.Hosford-Dunn, Thieme, 2000
Handbook of Clinical Audiology, J.Katz, Lippincott Williams&Wilkins, 2002
Audiology practice management, H.Hosford-Dunn, R.J.Roeser, M.Valente, , Thieme, 2000
Counselling Skills for speech-language pathologists and audiologists, Flasher, L.V., Fogl, P.L, Thomson Delmar Learning, 2004
Diagnosis:in speech-language pathology, Tomblin, B.J., Morris, H.L., Singular/Thomson Learning, 2000
https://northcountyaudiology.com/hearing-loss-resources/glossary-of-audiology-terms""
http://www.audiologyschools.com/terminology/index.
Introduction to Audiology, Frederick N.Martin, J.G. Clark, Allyn&Bacon, 2003
Speech and Language impairments in children: causes, characteristics, intervention and outcome, East Sussex : Psychology Press, 2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0