Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01931100 | Çocuk Gelişimi ve İşitme Engeli | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İclal Şan |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Engel ve engellilik kavramları, engelliliğin nedenleri, ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı, engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri, özellikleri, eğitimi ve rehabilitasyonu, ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı, engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler ve ailelere verilen destekler.
Dersin Amacı
Engel kavramını öğretmek, ülkemizde engellilik oranını ve işitme engelli birey oranını öğretmek, işitme engelli ve konuşma bozukları olan pediatrik grup özelliklerini öğretmek ve onlara uygun rehabiliyasyon programlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Engel ve engellilik kavramları |
| 2 | Engelliliğin nedenleri |
| 3 | Ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı |
| 4 | Engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri |
| 5 | Engel grupları özellikleri |
| 6 | Engel grup eğitimi ve rehabiliyasyonu |
| 7 | Ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı |
| 8 | Engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler |
| 9 | Ailelere verilen destekler |
| 10 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
| 11 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
| 12 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
| 13 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
| 14 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Introduction to Aural Rehabilitation, Second Edition, Raymond H. Hull, 2014 |
| The Handbook of Pediatric Audiology, Gerber S, January 31, 1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
