Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01930102 | Pediatrik Odyoloji | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşenur AYKUL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme kaybının erken tanılanması, yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları, ülkemizde ulusal işitme taraması programları, çocuklarda odyolojik değerlendirme, orta kulak ölçümleri, elektrofizyolojik değerlendirme, bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi, işitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi, CI değerlendirmesi, takibi ve rehabilitasyonu.
Dersin Amacı
İşitme kaybının erken tanılanması,ülkemizde ulusal işitme taraması programları, pediatrik grupta Odyolojik test bataryasını, CI değerlendirmesi, işitme engelli çocuğun takibi ve rehabilitasyonu öğretmek amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitme kaybının erken tanılanması |
| 2 | Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları |
| 3 | Ülkemizde ulusal işitme taraması programları |
| 4 | Çocuklarda odyolojik değerlendirme |
| 5 | Orta kulak ölçümleri |
| 6 | Elektrofizyolojik değerlendirme |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi |
| 9 | İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi |
| 10 | Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi |
| 11 | CI değerlendirmesi |
| 12 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
| 13 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
| 14 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1.Sağlık Bakanlığı, Ulusal Yenidoğan İşitme Taraması Uygulama Rehberi, 2014. |
| 2.WHO, Newborn and infant hearing screening: Current issues and guiding principles for action. Outcome Of A Who Informal Consultatıon Held At Who Headquarters, Geneva, Swıtzerland, 09–10 November 2009. | |
| 3.Diefendorf, A.O. (2009). Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p. 545-563. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
