İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01930102 Pediatrik Odyoloji 2 Güz 3 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşenur AYKUL
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İşitme kaybının erken tanılanması, yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları, ülkemizde ulusal işitme taraması programları, çocuklarda odyolojik değerlendirme, orta kulak ölçümleri, elektrofizyolojik değerlendirme, bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi, işitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi, CI değerlendirmesi, takibi ve rehabilitasyonu.
Dersin Amacı
İşitme kaybının erken tanılanması,ülkemizde ulusal işitme taraması programları, pediatrik grupta Odyolojik test bataryasını, CI değerlendirmesi, işitme engelli çocuğun takibi ve rehabilitasyonu öğretmek amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitme kaybının erken tanılanması
2 Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları
3 Ülkemizde ulusal işitme taraması programları
4 Çocuklarda odyolojik değerlendirme
5 Orta kulak ölçümleri
6 Elektrofizyolojik değerlendirme
7 Ara Sınav
8 İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi
9 İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi
10 Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi
11 CI değerlendirmesi
12 İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu
13 İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu
14 İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1.Sağlık Bakanlığı, Ulusal Yenidoğan İşitme Taraması Uygulama Rehberi, 2014.
2.WHO, Newborn and infant hearing screening: Current issues and guiding principles for action. Outcome Of A Who Informal Consultatıon Held At Who Headquarters, Geneva, Swıtzerland, 09–10 November 2009.
3.Diefendorf, A.O. (2009). Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p. 545-563.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0