Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01930101 | Odyolojik Değerlendirme Yöntemleri II | 2 | Güz | 3 | 3+0+2 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Muhammed PINAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Muhammed PINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İşitsel tanı testleri ve uygulaması, işitme kayıplı bireyde tanısal amaçlı kullanımı, test sonuçlarının yorumlanması ve değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
İşitsel tanı testlerinin öğrenilmesi ve işitme kayıplı bireylerde değerlendirme amacıyla kullanımının sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitsel beyinsapı cevaplarına genel bakış |
| 2 | İşitsel beyinsapı cevapları: Uyaran parametreleri |
| 3 | İşitsel beyinsapı cevapları: Kayıt parametreleri |
| 4 | İşitsel beyinsapı cevapları: Bireye bağlı patolojik olmayan faktörler |
| 5 | İşitsel beyinsapı cevapları: Bireye bağlı patolojik faktörler |
| 6 | İşitsel beyinsapı cevapları: test prosedürleri |
| 7 | İşitsel beyinsapı cevapları:Analiz yöntmleri ve klinik yorumlama |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | ASSR cevaplarına genel bakış |
| 10 | ASSR cevaplarını etkileyen faktörler |
| 11 | ASSR cevaplarının analiziz ve klinik yorumlanması |
| 12 | OAE cevaplarına genel bakış |
| 13 | OAE cevaplarını etkileyen faktörler |
| 14 | OAE cevaplarının analizi ve klinik yorumlanması |
| 15 | Genel Sınava Hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson., Roeser, R.J. (2013). Rooser Desks Audiology Desk Reference. 2nd Edition, Thieme., Jerger, J., Mueller H. G. |
| 2. Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. | |
| 3. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
