Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01920102 | Özel Gereksinimli Bireyler | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Münevver GÜLEÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Münevver GÜLEÇ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bireyin gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı bireylerin eğitiminde müzik eğitimi, pediatrik grubu değerlendirmek için kullanılan Odyolojik test bataryası ve etik prensipler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin işitme engelli bebek ve çocuklarda işitme değerlendirilmesini yapması ve sonrasında uygun rehabilitasyon yaklaşımını yapabilmesi sağlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı |
| 2 | İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri |
| 3 | İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri |
| 4 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
| 5 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
| 6 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Ara Sınav Değerlendirilmesi |
| 9 | İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller |
| 10 | İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller |
| 11 | Etik prensipler |
| 12 | Etik prensipler |
| 13 | Etik prensipler |
| 14 | Etik prensipler |
| 15 | Genel Tekrar |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86. |
| Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
