İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01920102 Özel Gereksinimli Bireyler 1 Bahar 2 2+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Münevver GÜLEÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Münevver GÜLEÇ - [email protected]
Dersin İçeriği
Bireyin gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı bireylerin eğitiminde müzik eğitimi, pediatrik grubu değerlendirmek için kullanılan Odyolojik test bataryası ve etik prensipler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin işitme engelli bebek ve çocuklarda işitme değerlendirilmesini yapması ve sonrasında uygun rehabilitasyon yaklaşımını yapabilmesi sağlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı
2 İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri
3 İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri
4 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu,
5 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu,
6 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu,
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav Değerlendirilmesi
9 İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller
10 İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller
11 Etik prensipler
12 Etik prensipler
13 Etik prensipler
14 Etik prensipler
15 Genel Tekrar
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0