Odyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01910101 | Fizyoloji | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dış-orta ve iç kulak fizyolojisi, santral işitsel işlemleme süreçleri fonasyon fizyolojisi, respirasyon fizyolojisi, artikülasyon fizyolojisi
Dersin Amacı
Fizyoloji dersinde; işitme konuşma ve vestibüler sistemi oluşturan anatomik yapıların işleyişi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel fizyoloji bilgisi |
| 2 | Terminoloji |
| 3 | Kas fizyolojisi |
| 4 | Kas fizyolojisi |
| 5 | Periferik işitme fizyolojisi (auris externa ve auris media) |
| 6 | Periferik işitme fizyolojisi (auris interna) |
| 7 | Fonasyon fizyolojisi |
| 8 | Fonasyon fizyolojisi |
| 9 | Artikülasyon fizyolojisi |
| 10 | Respirasyon fizyolojisi |
| 11 | Nörofizyoloji (telencephalon ve diencephalon) |
| 12 | Nörofizyoloji (cerebellum, mecencephalon, pons, medulla oblangata) |
| 13 | Nörofizyoloji (medulla spinalis ve periferik sinir sistemi) |
| 14 | Nörofizyoloji (kranial sinirler) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R (Türkçe Çeviri: Arıncı K, Elhan A), İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım, 2000.. |
| Tıbbi Fizyoloji Guyton & Hall, Güneş Tıp Kitabevi, 2017. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
