Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901010 | Ben Bilmem Genim Bilir | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
The importance of biology in terms of society, science and technology, genetic replication, genetically modified organisms as a scientific and social dilemma, stem cell technology, gene therapy, DNA and forensic medicine, use of microorganisms in health, immunity and genetics, obesity and genetics, cancer and genetics, Includes information on Alzheimer's and genetics, diabetes and genetics, depression and genetics, technology and genetics in the modern world
Dersin Amacı
öğrencilerin gen, genom, protein gibi terimleri basit ve özlü bir şekilde tanımlayabilmeleri ve genetik olaylar sonucunda oluşabilecek hastalıkları keşfedebilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca kök hücre ve gen tedavisi hakkında fikir sahibi olunması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Biyolojinin Toplum, Bilim ve Teknoloji Açısından Önemi |
2 | Modern Dünya'da Teknoloji ve Genetik |
3 | Bilimsel ve Toplumsal Bir İkilem Olarak Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar |
4 | Sağlıkta Mikroorganizmaların Kullanımı |
5 | DNA ve Adli Tıp |
6 | Genetik Kopyalama |
7 | Gen Tedavisi |
8 | Kök Hücre Teknolojisi |
9 | Obezite ve Genetik |
10 | Kanser ve Genetik |
11 | Diyabet ve Genetik |
12 | Bağışıklık ve Genetik |
13 | Depresyon ve Genetik |
14 | Alzheimer ve Genetik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cansu Filik İşçen, Semra İlhan. Biyolojide Özel Konular, Lisans Yayıncılık, 2016. |
Molecular Biology of the Cell, 4th edition Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walter Garland Science 2002 | |
William S. Klug, Michael R. Cummings, Charlotte A. Spencer, Genetik Kavramlar (Çev: Sibel Sümer, Leyla Açık, Münir Tuncer), Palme Yayınevi. 2011. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |