Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900002 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. REKTÖRLÜK |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Osmanlı Devleti'nin kuruluşu ve gerilemesi; Avrupa'nın yükselişi karşısında Osmanlı Devleti'nin girişimleri; Osmanlı Devleti'nin yıkılışı; Mondros Ateşkes Antlaşması ve sonrasındaki gelişmeler; Atatürk'ün Anadolu'daki faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı'nın hazırlıkları; TBMM'nin açılması; Kurtuluş Savaşı Dönemi ve cepheleri içermektedir.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Milli Mücadele'nin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Osmanlı Devleti'nin son yüzyılı hakkında bilgi sahibi olur. | P.14.15 | 1 |
| Ö2 | Yeni Türk devletinin hangi koşullar altında kurulduğunu kavrar | P.14.16 | 1 |
| Ö3 | Geçmişle gelecek arasında köprü kurma yeteneğini geliştirir | P.14.17 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Amacı, Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu ve Gerilemesi (Osmanlı Devleti'nin Çöküş Sebepleri, Dış Sebepler) |
| 2 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu ve Gerilemesi (Osmanlı Devleti'nin Çöküş Sebepleri, İç Sebepler) |
| 3 | Avrupa'nın Yükselişi Karşısında Osmanlı Devleti'nin Girişimleri (Avrupa'da 20. Yüzyıl Düzeninin Oluşması, Osmanlı Devleti'ni Kurtarma Çabaları, Tanzimat Fermanı'na kadar) |
| 4 | Avrupa'nın Yükselişi Karşısında Osmanlı Devleti'nin Girişimleri (Osmanlı Devleti'ni Kurtarma Çabaları, Tanzimat Fermanı ve sonrası, Fikir Akımları) |
| 5 | Osmanlı Devleti'nin Yıkılışı (Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, I.Dünya Savaşı) |
| 6 | Mondros Ateşkes Antlaşması ve Sonrasındaki Gelişmeler |
| 7 | Atatürk'ün Anadolu'daki Faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı'nın Hazırlıkları (Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a Çıkışı, Amasya Genelgesi) |
| 8 | ARA SINAV |
| 9 | Atatürk'ün Anadolu'daki Faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı'nın Hazırlıkları (Kongreler Dönemi) |
| 10 | TBMM'nin Açılması (Osmanlı Mebusan Meclisi'nin Toplanması ve Misak-ı Milli'nin İlan Edilişi, TBMM'nin Açılışı) |
| 11 | TBMM'nin Açılması (TBMM'ye Karşı Tepkiler, Sevr Antlaşması) |
| 12 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler |
| 13 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler |
| 14 | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P14 |
|---|---|---|
| Ö1 | Osmanlı Devleti'nin son yüzyılı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
| Ö2 | Yeni Türk devletinin hangi koşullar altında kurulduğunu kavrar | 3 |
| Ö3 | Geçmişle gelecek arasında köprü kurma yeteneğini geliştirir | 3 |
