İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501018 Diksiyon ve Beden Dili 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders daha iyi konuşmanın önemi ve kullanımını vurgulamak üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin öğrencilere diksiyon, tonlama ve telaffuzlarını geliştirme konusunda yardımcı olması amaçlanmaktadır. Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecektir. Öğrenciler topluluk karşısında ve mikrofon başında konuşma becerilerini geliştirecektir. Ayrıca öğrencilerin iletişim konusunda da bilgi edinmeleri amaçlar arasındadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi.
2 Konuşmanın fizyolojik ve zihinsel olarak gerçekleşme aşamaları, İyi bir konuşmacının özellikleri, konuşma kusurları, Öğrencilerin konuşmayla ilgili eksiklerini görme amaçlı uygulamalar
3 Yaygın diksiyon hataları, Türkçedeki seslerin özellikleri, Sesli ve sessizler Türk dilinin daraltma özelliği, Türk dilinde bağlaçlar, bağlaç uygulamaları metinler üzerinden uygulamalar
4 Türk dilinde vurgu, metin üzerinden çalışma, Konuşmanın 3 temel ögesinden birisi olan nefes alıp verme uygulamaları, Konuşmanın ikinci ögesi olan artikülasyon, tekerleme uygulamaları, Konuşmanın üçüncü ögesi olan ses, ses uygulamaları
5 Konuşma sırasında duygusal durumlar (heyecan, korku, utangaçlık vb) ve bunların kontrol edilme uygulamaları
6 Haber ve program metinleri üzerinden uygulama
7 Yaratıcı drama ve doğaçlama konuşma uygulaması
8 Yazılı ölçme
9 Konuşmada beden dili, beden dili uygulamaları
10 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri, türlere uygun konuşma uygulamaları
11 Konuşma planı yapma, plana uygun konuşabilme uygulamaları
12 Konuşmada ses kullanımı ve uygulamaları
13 Ölçmeye yönelik daha önceden belirlenmiş süreli konuşmalar
14 Ölçmeye yönelik daha önceden belirlenmiş süreli konuşmalar, dönem sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kitap ve online kaynaklar
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0