Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501015 | Drama | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Drama uygulamaları, Drama uygulamaları, dramanın önemi, Drama uygulamaları, drama ile ilgili temel kavramlar, Drama uygulamaları, dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, Drama uygulamaları, dramada lider ve katılımcılar, dramanın uygulama basamakları, dramada kullanılacak teknikler, Drama etkinliklerinde liderin rolü, Eğitimde dramaya yönelik etkinlik hazırlama, dramanın diğer sanat alanları ile ilişkisi
Dersin Amacı
Drama ile ilgili kavramlar, dramada kullanılacak teknikler ve dramaya yönelik planlama ve uygulama yapma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders akışı hakkında bilgilendirme, kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı |
| 2 | Drama uygulamaları, dramanın önemi |
| 3 | Drama ile ilgili temel kavramlar, drama uygulamaları |
| 4 | Dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi |
| 5 | Dramada kullanılacak teknikler, drama uygulamaları |
| 6 | Dramanın uygulama basamakları, drama uygulamaları |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Drama etkinliğinde liderin rolü |
| 9 | Drama etkinlikleri hazırlama |
| 10 | Örnek drama etkinliklerinin incelenmesi |
| 11 | Lider olma ve drama uygulamalarını yönetme |
| 12 | Lider olarak drama basamaklarını uygulayabilme |
| 13 | Lider olarak dramada çeşitli teknikleri grup arkadaşlarına uygulatabilme |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2003. Eğitimde Drama.. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Bozdoğan, Z. 2003. Yaratıcı drama. Nobel Yayın, Ankara. Morgül, M. 200. Eğitimde yaratıcı dramaya merhaba. Nobel Yayın, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
