Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500010 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi H. Oktay Altun |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, Firmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, Organizasyon Yapısı ve Görevler, Tehlikelerin Tanımlanması, Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi, Acil Durum Planları, Endüstride Çalışma Ortamlarında İş Güvenliği Analizleri, İş Kazalarından Korunma Politikaları, Koruyucu Donanımlar, İkaz İşaretleri, Koruyucu Tedbirler
Dersin Amacı
Elektrik-elektronik mühendisliği öğrencilerini iş güvenliği konularında bilgilendirmek, mühendislik alanında işletmelerde yapılan faaliyetler esnasında karşılaşılan güvenlik sorunlarını ve çözüm önerilerini tanıtmak, güvenlikle ilgili mevzuat hakkında bilgilendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 4 |
P9 | Sağlık politikalarının, kurumsal kalite sistemlerinin geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sürekli iyileştirilmesinde rol üstlenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatını öğrenir | P.9.11 | 1 |
Ö2 | İş sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | P.3.54 | 1 |
Ö3 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel kavramları bilir. | P.1.60 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği tanımları |
2 | İş sağlığı ve güvenliği tanımları |
3 | Firmalarda yapılması önerilen iş sağlığı ve güvenliği organizasyon yapısının tanıtımı |
4 | Firmalarda yapılması önerilen iş sağlığı ve güvenliği organizasyon yapısının tanıtımı |
5 | Tehlike tanımları, çalışma ortamlarında gözetim, ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, ergonometrik değerlendirmeler |
6 | Fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenlerinin değerlendirilmesi, kaza teorileri ve analizleri, özel risk grupları, risk etmenleri değerlendirme raporlarının hazırlanması |
7 | Acil durumların incelenmesi ve tanıtımı, acil durum planlarının hazırlanması |
8 | Kaynak işlerinde iş sağlığı ve güvenliği, Basınçlı kaplarla çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği |
9 | Elektrikle çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği, Kaldırma araçlarında iş sağlığı ve güvenliği |
10 | Motorlu araçlarda iş sağlığı ve güvenliği, El aletlerinde iş sağlığı ve güvenliği |
11 | Bakım-onarım işlerinde iş sağlığı ve güvenliği, İnşaat işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği |
12 | Maden işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği, İş ortamlarında havalandırma ve iklimlendirme |
13 | Kapalı iş ortamlarında çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği |
14 | Toplu ve kişisel korunma politikaları ve koruyucu tedbirler, koruyucu donanımlar, sağlık, güvenlikle ilgili tehlike ikaz işaretleri ve bunlara ait standartlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P9 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel kavramları bilir. | 4 | - | - |
Ö2 | İş sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | 4 |
Ö3 | İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatını öğrenir | - | 4 | - |