İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02081414 Bitirme Tezi 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Konu anlatımı, uygulamalı gösterim, soru-cevap, tartışma
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmanın planlanması, yürütülmesi, yazılması ve sunulmasını sağlayan bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlar.Hemşirelik mesleğine katkı sağlayacak bir konuda problem belirleyerek (literatür tarama-okuma) çözüm önerisi geliştirmek için araştırma planlaması, makale yazılması ve bitirme tezi olarak hazırlayıp sunmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
P4 Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. 5
P14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. P.2.11 6
Ö2 Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. P.4.6 6
Ö3 Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. P.14.7 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Araştırma konusunun belirlenmesi
2 Literatür taramasının ve kütüphanenin veri tabanlarının kullanımının gösterilmesi
3 Araştırmanın planlanması (problemin tanımı, önemi, hipotezlerin kurulması, veri toplama formlarının oluşturulması, gereç-yöntemin oluşturulması)
4 Araştırmayı yapabilmek için etik kurul izin formlarının hazırlanması
5 Araştırmanın yapılacağı kurum izin yazılarının hazırlanması
6 Araştırmanın genel bilgiler kısmının yazılması ve kaynak yazımının gösterilmesi
7 Araştırmanın method kısmının detaylıca yazılması
8 Ara sınav
9 Veri toplama
10 Verilerin SPSS programında veri tabanı oluşturularak kodlanması
11 Verilerin istatistiksel analizlerinin yapılması ve yorumlanması, tabloların oluşturulması
12 Araştırmanın bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması
13 Rapor yazmada kritik noktalar, rapor yazımı ve eksiklerin düzeltilmesi
14 Tez/proje savunması ve sunum
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Hemşirelikte Araştırma, Semra Erdoğan, Nursen Nahcıvan, M. Nihal Esin, Nobel Tıp Kitabevi, 2014. 2. SPSS Uygulamalı Temel İstatistik, Kazım Özdamar. Nisan Kitabevi, 2018 3. Araştırma Konusuyla İlgili Güncel Araştırmalar
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev 1 100 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P4 P14
Ö1 Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. 5 - -
Ö2 Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. - 5 -
Ö3 Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. - - 5