Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02081414 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Konu anlatımı, uygulamalı gösterim, soru-cevap, tartışma
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmanın planlanması, yürütülmesi, yazılması ve sunulmasını sağlayan bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlar.Hemşirelik mesleğine katkı sağlayacak bir konuda problem belirleyerek (literatür tarama-okuma) çözüm önerisi geliştirmek için araştırma planlaması, makale yazılması ve bitirme tezi olarak hazırlayıp sunmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P4 | Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. | 5 |
P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. | P.2.11 | 6 |
Ö2 | Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. | P.4.6 | 6 |
Ö3 | Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. | P.14.7 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taramasının ve kütüphanenin veri tabanlarının kullanımının gösterilmesi |
3 | Araştırmanın planlanması (problemin tanımı, önemi, hipotezlerin kurulması, veri toplama formlarının oluşturulması, gereç-yöntemin oluşturulması) |
4 | Araştırmayı yapabilmek için etik kurul izin formlarının hazırlanması |
5 | Araştırmanın yapılacağı kurum izin yazılarının hazırlanması |
6 | Araştırmanın genel bilgiler kısmının yazılması ve kaynak yazımının gösterilmesi |
7 | Araştırmanın method kısmının detaylıca yazılması |
8 | Ara sınav |
9 | Veri toplama |
10 | Verilerin SPSS programında veri tabanı oluşturularak kodlanması |
11 | Verilerin istatistiksel analizlerinin yapılması ve yorumlanması, tabloların oluşturulması |
12 | Araştırmanın bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması |
13 | Rapor yazmada kritik noktalar, rapor yazımı ve eksiklerin düzeltilmesi |
14 | Tez/proje savunması ve sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hemşirelikte Araştırma, Semra Erdoğan, Nursen Nahcıvan, M. Nihal Esin, Nobel Tıp Kitabevi, 2014. 2. SPSS Uygulamalı Temel İstatistik, Kazım Özdamar. Nisan Kitabevi, 2018 3. Araştırma Konusuyla İlgili Güncel Araştırmalar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | 1 | 100 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P14 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. | 5 | - | - |
Ö2 | Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. | - | 5 | - |
Ö3 | Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. | - | - | 5 |