Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02081414 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Berna BAYIR | B-227 | [email protected] | 7848 |
Dersin İçeriği
Konu anlatımı, uygulamalı gösterim, soru-cevap, tartışma
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmanın planlanması, yürütülmesi, yazılması ve sunulmasını sağlayan bilgi ve beceriyi kazandırmayı amaçlar.Hemşirelik mesleğine katkı sağlayacak bir konuda problem belirleyerek (literatür tarama-okuma) çözüm önerisi geliştirmek için araştırma planlaması, makale yazılması ve bitirme tezi olarak hazırlayıp sunmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P4 | Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. | 5 |
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. | P.2.11 | 6 |
| Ö2 | Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. | P.4.6 | 6 |
| Ö3 | Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. | P.14.7 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araştırma konusunun belirlenmesi |
| 2 | Literatür taramasının ve kütüphanenin veri tabanlarının kullanımının gösterilmesi |
| 3 | Araştırmanın planlanması (problemin tanımı, önemi, hipotezlerin kurulması, veri toplama formlarının oluşturulması, gereç-yöntemin oluşturulması) |
| 4 | Araştırmayı yapabilmek için etik kurul izin formlarının hazırlanması |
| 5 | Araştırmanın yapılacağı kurum izin yazılarının hazırlanması |
| 6 | Araştırmanın genel bilgiler kısmının yazılması ve kaynak yazımının gösterilmesi |
| 7 | Araştırmanın method kısmının detaylıca yazılması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Veri toplama |
| 10 | Verilerin SPSS programında veri tabanı oluşturularak kodlanması |
| 11 | Verilerin istatistiksel analizlerinin yapılması ve yorumlanması, tabloların oluşturulması |
| 12 | Araştırmanın bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması |
| 13 | Rapor yazmada kritik noktalar, rapor yazımı ve eksiklerin düzeltilmesi |
| 14 | Tez/proje savunması ve sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hemşirelikte Araştırma, Semra Erdoğan, Nursen Nahcıvan, M. Nihal Esin, Nobel Tıp Kitabevi, 2014. 2. SPSS Uygulamalı Temel İstatistik, Kazım Özdamar. Nisan Kitabevi, 2018 3. Araştırma Konusuyla İlgili Güncel Araştırmalar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | 1 | 100 (%) |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir araştırmanın tasarımını planlarken literatür taraması yaparak araştırma sorusu ve hipotezini oluşturabilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Araştırmaları sırasında edindiği bilgilerle mesleki ve etik sorumluluk bilincini elde edebilir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Bireysel olarak literatür taramaları ile birlikte yeni konuları araştırıp sürekli gelişim ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini ve bir tez çalışmasını yürütebilmenin becerisini kazanabilir. | - | - | 5 |
