Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02081413 | Gerontoloji Hemşireliği | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gerontoloji hemşireliği, yaşlanma teorileri, sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı, Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, Farmakoterapi, Geriatrik Sendromlar, Psikososyal Gereksinimler ve Yaşlılarda Sağlık Bakım Kuruluşları, Yaşlılarda Etik ve Hukuksal Konular, Geriatrik Rehabilitasyon, Yaşlı Bireyin Yaşam Kalitesi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere geriatri hemşireliğinde yeterli bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca yaşlanma teori ve kavramlarını, süreçle ilgili problemleri, fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri tanımlamak, uygun hemşirelik girişimlerini öğrenme, yaşlı bakımında yasal ve etik boyutu açıklamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
P4 | Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşlılığın normal/patolojik değişimlerle sonuçlanan fizyolojik yönlerini tanımlar ve önemli geriatrik semptomların, yaşlı birey ve aileleri üzerindeki etkilerini saptayabilir. | P.2.17 | 1 |
Ö2 | Evde, toplumda, akut bakım kuruluşlarında ve özel alanlarda yaşlı bireylerin ve ailelerinin sorunlarını değerlendirebilir. | P.3.9 | 1 |
Ö3 | Yaşlı bireyin bakımına ilişkin etik ve hukuksal konuları saptayabilir. | P.3.10 | 1 |
Ö4 | Yaşlı bireyin bakımına ilişkin etik ve hukuksal konuları saptayabilir. | P.4.9 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gerontoloji Hemşireliğine Genel Bakış |
2 | Aktif Yaşlanma Kavramı |
3 | Yaşlanma ve Yaşama İsteği |
4 | Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite |
5 | Aile ve Yaşlanma |
6 | Yaşlılık Döneminde Koruyucu Sağlık Bakımı |
7 | Yaşlılara Yönelik Şiddet |
8 | Geriatrik Sendromlar |
9 | Geriatrik Döneme ilişkin Hemşirelik Bakımı |
10 | Etik ve Yaşlanma |
11 | Geriatrik Rehabilitasyon ve Yaşlı Bakım Kurumları |
12 | 60+ Tazelenme Üniversitesi |
13 | Türkiye'de ve Avrupa'da Profesyonel Yaşlı Bakımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ahmet Turan Işık, Alan Walker, Gerontoloji - Bakım ve Sağlık - Cilt 2 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Yaşlılığın normal/patolojik değişimlerle sonuçlanan fizyolojik yönlerini tanımlar ve önemli geriatrik semptomların, yaşlı birey ve aileleri üzerindeki etkilerini saptayabilir. | 5 | - | - |
Ö2 | Evde, toplumda, akut bakım kuruluşlarında ve özel alanlarda yaşlı bireylerin ve ailelerinin sorunlarını değerlendirebilir. | - | 5 | - |
Ö3 | Yaşlı bireyin bakımına ilişkin etik ve hukuksal konuları saptayabilir. | - | 5 | - |
Ö4 | Yaşlı bireyin bakımına ilişkin etik ve hukuksal konuları saptayabilir. | - | 5 | 5 |