Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02081412 | Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Görsel destekli sunum, vaka tartışması, video gösterimi, rol-play, grup tartışması
Dersin Amacı
Öğrencinin yara ve stoma konusunda rol ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi bakıma yansıtacak beceriye sahip olmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, stoma ve yara bakımı konusunda hemşireliğinin önemi ve yeri, Dünya'daki ve Türkiye'deki durumu (Dernekler, kuruluşlar) |
2 | Yaraların oluşum mekanizmaları ve yara oluşumunu etkileyen faktörler |
3 | Yara iyileşmesinin evreleri ve yara iyileşmesini etkileyen faktörler |
4 | Yaranın değerlendirilmesi, yara bakımı ve tedavisinde genel ilkeler |
5 | Yara bakımında yeni teknolojiler (VAC, ozon tedavisi, hiperbarik oksijen tedavisi) |
6 | Basınç yaralanmaları, önlenmesi ve hemşirelik yaklaşımları |
7 | Diyabetik ayak yaraları ve hemşirelik yönetimi |
8 | Ara sınav |
9 | Bağırsak stoması tipleri ve bağırsak stoması açılacak hastanın yaş dönemi özelliklerine göre irdelenmesi, bağırsak stoması açılacak hastanın ameliyat öncesi hazırlığı ve bakımı |
10 | Bağırsak stoması açılan hastanın ameliyat sonrası izlem ve bakımı, bağırsak stoması olan bireylerde öz bakım gereksinimlerinin karşılanmasında hasta eğitimi (beslenme, boşaltım, banyo, cinsellik, seyahat etme,vb.) |
11 | Bağırsak stoması olan bireylerde gelişebilecek komplikasyonlar ve komplikasyonların yönetimi |
12 | Bağırsak stoması olan bireylerin yaşadığı, fizyolojik, psikolojik ve sosyal sorunlar ve bu sorunlarla baş etmede hemşirenin rolü |
13 | Bağırsak stoması bakımında kullanılan ürünler ve bağırsak stoması bakımı |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | • Akyolcu N, Kanan N. Yara ve Stoma Bakımı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015. 1. Baskı • Porrett T, McGrath A. Stoma Care. Blackwell Publishing, Oxford, 2005. • WCET Guidelines for WCET Enterostomal Therapy Nursing Education. • Lewis SL, Heitkemper ML, Dirksen SR, O Brien PG, Bucher L. Medical Surgical Nursing Assesment and Management of Clinical Problems. Mosby Elseiwer, ST Louis 2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |